Sunday, May 3, 2015

Dua Remaja Mabuk Ditahan kerana Ganggu Crocodile Dundee


 03/05/2015


Jakarta - Dua remaja mabuk di Darwin ditangkap polis kerana mengganggu buaya yang terkenal kerana membintangi film Crocodile Dundee.
Dua remaja ini oleh seorang Polis  NT, Del Jones mabuk di Crocosaurus Cove, sebuah lokasi pelancungan atraksi buaya terkenal yang terletak di Mitchell Street, Ahad dini hari.

"Sekitar pukul 4:00 kami menerima telepon dari penjaga keselamatan ... dia mengatakan telah berhasil menangkap dua suspek,” katanya.

Menanggapi laporan ini, polis  menemui sejumlah benda yang dilemparkan ke kolam yang menjadi rumah bagi buaya sepanjang 5.1 meter, berusia 80 tahun bernama Burt yang pernah tampil dalam film Crocodile Dundee.

Barang-barang yang dilemparkan ke kolam mengganggu Burt dan dirosak oleh buaya tersebut.

Sebuah papan bertuliskan ‘lantai basah &rsquo juga dilemparkan ke kolam itu dan kemudian hancur digigit oleh monster rawa tersebut.

Burt, seekor buaya air masin memiliki berat sekitar 700 kilogram, digambarkan sebagai buaya lajang pemarah di taman buaya tersebut.

Dalam daftar buaya yang ada di Taman Crocosaurus Cove, Burt merupakan buaya tertua dan paling terkenal.

"Dia pernah main dalam film yang dibintangi Paul Hogan dan Linda Kozlowski dalam film asli Crocodile Dundee dan menjadi dasar bagi buaya digital dalam film Rogue, "kata daya tarik.

Inspektur Jones mengatakan, kedua tersangka melompat dinding samping di taman untuk melarikan diri ke daerah CBD, tetapi dikejar oleh petugas dari Metropolitan Grup Patroli.

Dia mengatakan, kedua tersangka ditahan untuk dimintai keterangan.

Menurut Jones, tindakan dua remaja ini sangat bodoh dan meminta siapa saja untuk berpikir ulang sebelum menerobos masuk ke kandang buaya.

Adegan film tahun 1986, yang menampilkan gambaran perilaku asli Burt dan animasi buaya berlokasi di pedalaman Northern Territory telah membuat Burt menjadi buaya yang terkenal.

Burt telah di pelihara dalam penangkaran selama 30 tahun dan juga banyak membintangi serial dokumenter dan program kepedulian terhadap hewan reptile ini.
 Sumber:detikNews

No comments:

Post a Comment