Friday, July 31, 2015

Hina.Seorang Ayah Jual Puterinya Sendiri Untuk Kegiatan Seks

30 Jul 2015 

Australia Plus ABC - detikNews
Jakarta - Polis  di kota Perth (Australia Barat) sudah menjatuhkan 503 tuduhan terhadap delapan lelaki kerana melakukan pelanggaran seksual terhadap seorang anak perempuan berusia 13 tahun.

Polis mengatakan delapan lelaki tersebut termasuk ayah dari si anak perempuan dan mereka berusia antara 35 sampai 47 tahun.

Polis  mengatakan ayah anak tersebut yang mengatur agar lelaki lainnya bertemu dengan anaknya di beberapa tempat untuk melakukan transaksi seksual.

Detective Superintendent Glenn Feeney dari Polis  Perth mengatakan tuduhan meliputi hubungan seksual dengan anak berusia 13 tahun, merakam kegiatan seksual, dan kemudian mendistribusikan rakaman tersebut.

Detective Superintendent Glenn Feeney mengatakan penyiasatan terus berlanjut. ABC News(gambar dipadamkan)
Feeney mengatakan mereka sudah menyita beberapa komputer yang berisi material pornografi termasuk diantaranya 200 ribu video dan 4 juta gambar dari seorang lelaki saja.

"Ini semua material yang menjijikan. Tidak ada kata lain yang dapat menggambarkan hal ini," kata Feeney.

"Maklumat yang ada dalam komputer jelas mendukung tuduhan yang kami jatuhkan, dan juga akan digunakan untuk mencari predator lain yang mencari sasaran anak-anak di internet." tambah Feeney.

Feeney mengatakan anak perempuan tersebut sudah 'dilecehkan' selama dua tahun, dan diselamatkan dari sebuah rumah setelah adanya laporan dari warga sekitar.

"Di saat pelanggaran terjadi, dia berusia antara 11-13 tahun. Dia berhasil diselamatkan dari situasi yang mengerikan. Dia sekarang sudah selamat, dan mendapatkan  rawatan yang diperlukan." kata Feeney lagi.

Dawid Volmer menyatakan bersalah atas 12 tuduhan berhubungan seksual dengan anak di bawah usia 13 tahun. (Supplied
(Gambar dipadamkan)
Menurut polis , ayah anak tersebut menjadi pusat penyelidikan mereka.

"Di sidang pengadilan, akan ditunjukkan bukti-bukti bahawa lelaki lainnya mengenal ayah si anak, dan ayah tersebut yang menjadi perancang utama 'penjualan' anaknya." kata Feeney.

Dari gambar dan video yang disita, 149 diantaranya adalah gambar anak perempuan tersebut.

Beberapa lelaki yang dikenai tuduhan sudah muncul di mahkamah, dan salah seorang diantaranya sudah mengaku bersalah.

Lelaki yang sudah mengaku bersalah itu adalah Dawid Wolmer yang muncul di mahkamah di Perth awal bulan ini dan menyatakan bersalah atas 12 tuduhan.

Volmer adalah seorang paderi dan sebelumnya bekerja sebagai manajer negara bahagian Prison Fellowship Western Australia.

No comments:

Post a Comment