Friday, July 31, 2015

“Saya digugurkan? Alhamdulillah”-Mohamad Hasan

 | July 31, 2015
Desas-desus mengenai pengguguran Mohamad timbul selepas Tan Sri Muhyiddin Yassin disingkir sebagai Timbalan Perdana Menteri
Mohamad-Hasan,-UMNO
KUALA LUMPUR : “Saya digugurkan? Alhamdulillah..,” ia ringkas Datuk Seri Mohamad Hasan mengenai khabar angin di media sosial bahawa beliau akan digugurkan sebagai Menteri Besar Negeri Sembilan.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas menghadiri Majlis Rumah Terbuka anjuran Badan Kemajuan Anak-Anak Negeri Sembilan pada Jumaat.
Desas-desus mengenai penggugurannya timbul selepas Tan Sri Muhyiddin Yassin digugurkan sebagai Timbalan Perdana Menteri dalam rombakan kabinet yang diumumkan oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak pada Selasa.

Terdahulu dalam ucapannya Mohamad yang juga merupakan Pengerusi UMNO Negeri Sembilan memberi amaran kepada pihak luar supaya tidak mengacau pentadbiran yang diketuainya.

Jelasnya, pihak luar seharusnya menjaga kawasan masing-masing dan tidak menganggu kawasan orang lain.
“Kito duduk diam-diam. Duduk di pengkalan kito. Sey duduk sey jago pengkalan Negeri Sembilan. Tapi jangan kacau-kacau Negeri Sembilan. Keno pangkah nanti,” katanya.

Dalam pada itu, beliau turut diminta mengulas mengenai tindakan beberapa UMNO bahagian yang membatalkan jemputan untuk menjemput Muhyiddin bagi merasmikan Mesyuarat UMNO Bahagian seperti Rabu, Batu Gajah dan Ipoh Barat.

“Saya tidak tahu pada itu. Kita ini orang Melayu, UMNO ini parti Melayu. Untuk membatalkan jemputan itu. Orang Melayu ini susah untuk membatalkan..tapi terpulang pada masing-masing. Kita jangan hilang budi bahasa,” ujarnya.
FMT

No comments:

Post a Comment