Wednesday, July 8, 2015

Tragis! Remaja Tak Sengaja Tertembak Mati Saudara Kembarnya

7/7/15


Tragis! Remaja Prancis Tak Sengaja Tembak Mati Saudara Kembarnya 
Foto: AFP
Paris, - Tragis! Seorang remaja lelaki berumur 14 tahun di Perancis tak sengaja tertembak saudara kembarnya ketika jamuan makan malam keluarga. Tembakan itu membunuh saudara kembarnya.

Insiden penembakan mematikan ini terjadi di desa Hennezel, wilayah Vosges, Perancis timur pada Ahad 5 Julai waktu setempat. Menurut polis  setempat, remaja tersebut sedang bermain-main dengan beberapa senjata api di meja dan tidak menyedari bahawa salah satu di antaranya berisi peluru.

"Salah seorang anggota keluarga mengeluarkan beberapa senjata api, tanpa mengetahui, atau tanpa mengingatkan yang lainnya, bahawa ada pistol yang berisi peluru," ujar ketua polis yang mengetuai penyiasatan kes ini kepada kantor berita AFP, Selasa (7/7/2015).

"Pada sekitar pukul 22.30 (waktu setempat), anak laki-laki berumur 14 tahun mengambil sebuah pistol otomatik dan tanpa sengaja melepaskan satu tembakan yang mengenai saudara kembarnya di bahagian dada," imbuhnya.

"Para anggota bomba yang dihubungi mencuba menyelamatkan jiwanya, namun gagal," kata ketua polis  itu.

Atas insiden ini, bapa saudara anak laki-laki itu telah ditangkap polis  atas dakwaan pembunuhan yang tak disengajakan. L|elaki berumur 50-an tahun tersebut merupakan pemilik senjata-senjata api tersebut.

No comments:

Post a Comment