Wednesday, July 8, 2015

Pusat sengaja cari sebab jatuhkan MB - Iskandar

HARAKAHDAILY | .
KUALA LUMPUR: Kerajaan Persekutuan dalang yang menyebabkan isu air gagal diselesaikan hingga kesalahan itu diletakkan kepada Menteri Besar Selangor, Mohamad Azmin Ali.

Pengerusi Jawatankuasa Tetap Perumahan, Pengurusan bangunan dan Kehidupan Bandar, Datuk Iskandar Abdul Samad negeri, berkata seharusnya usaha gigih Azmin turun naik ke Putrajaya selesai tetapi perjanjian tidak ditandatangani.

“Tetapi, Kerajaan Persekutuan tidak mahu menandatangi persetujuan yang dibuat dua minggu lalu, bahkan sengaja meletakkan syarat baru menjadikannya tertangguh.

“Sebenarnya, persetujuan itu sudah siap selepas kerajaan negeri selesaikan tiga masalah yang dikemukakan Kerajaan Persekutuan tetapi kini ditambah syarat baru yang seakan sengaja meletakkan halangan untuk persetujuan diteruskan,” katanya dipetik SelangorKini.

Beliau berkata, sebenarnya masalah berhubung isu air sudah berlaku sebelum Azmin dilantik menjadi menteri besar.
“Kami kini dalam usaha menyelesaikan isu ketika Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim menjadi menteri besar. Jadi, kesalahan tidak boleh diletakkan sepenuhnya kepada Mohamed Azmin," ujarnya yang juga Naib Presiden PAS.

Katanya, Kerajaan Persekutuan harus mengambil tindakan sama untuk segera menyelesaikan masalah itu demi kebaikan rakyat bukan cuba mencari sebab menjatuhkan menteri besar.

No comments:

Post a Comment