Tuesday, July 7, 2015

Lelaki Lempar Bayi ke Sungai Sebelum Lompat dari Jambatan

Selasa 07 Jul 2015
 Ilustrasi (Thinkstock)
Connecticut - Seorang lelaki di Connecticut, Amerika Syarikat   melempar bayinya sebelum terjun dari jambatan setinggi 30 meter. Hingga kini, polis setempat masih mencari bayi berusia 7 bulan yang hilang itu.

Seperti dilapor Reuters, Selasa (7/7/2015), insiden ini terjadi di atas jambatan yang membentang di atas Sungai Connecticut pada Isnin (6/7) waktu setempat. Polis setempat percaya, aksi ini merupakan usaha bunuh diri.

Namun, ayah si bayi yang dikenali sebagai Tony Moreno (22) dalam kondisi stabil di rumah sakit setempat. Polis Middletown menyatakan, Moreno akan segera dijerat dakwaan bersalah apabila   kondisinya pulih. Kini, Moreno belum boleh dimintai keterangan oleh polis  kerana masih susah bicara.

Leftenan Polis , Heather Desmond dari Polis Middletown menuturkan, pihak polis masih terus mencari keberadaan bayi bernama Aaden Moreno tersebut. Bahkan pasukan penyelam khas dikerahkan untuk menyisir sungai. Namun kecil harapan untuk menemukan Aaden dalam kondisi selamat.

Kepada polis , keluarga Moreno melapor pada Isnin (6/7) pagi bahawa Moreno mengancam akan bunuh diri bersama bayinya. Polis  bergegas mencarinya dan menemukan Moreno sedang melompat dari jambatan setinggi 30 meter. Namun ketika itu, polis tidak melihat bayinya.

Moreno berhasil diselamatkan dan kemudian dibawa ke Hartford Hospital dengan helikopter.

Pihak polis  sedang menyiasat apakah Moreno memang melempar bayinya ke sungai, sebelum dia melompat. Polis  juga meminta keterangan dari keluarga dan kerabat Moreno untuk mencari tahu apakah si bayi dititipkan ke orang lain.

"Kami memeriksa setiap kemungkinan yang ada," terang Desmond.
detikNews

1 comment:

  1. Kat MALAYSIA lagi kejam..disembelih dan dikerat-kerat bayi yg tidak berdosa. Salah siapa? Tentulah salah Barua, Jebon dan Anwarinas sebab tak wala' dengan Tuang.

    ReplyDelete