Saturday, August 1, 2015

Bayi ini selamat pasca dilindas kereta

31/7/15

Hebat, balita asal China ini selamat pasca dilindas mobil
  ©2015 Merdeka.com
 Bayi dua tahun terakam kamera pengawas jalanan ketika terlindas sebuah kereta  di Daerah Xianyou, Provinsi Fujian.

Seperti dikutip laman Shanghaiist, Jumaat (31/7), insiden terjadi pukul 9:30 waktu setempat. Kala itu, si bayi tiba-tiba berada di sebuah jalan depan gang.
Ketika sedang berjalan sendiri tanpa pengawasan orang tua itulah, Xiao Hai, nama bayi itu, terlindas kereta yang sedang mundur.

Dalam rakaman, pemandu kereta itu sepertinya tidak mengetahui Xiao berada tepat dibelakang keretanya.

Seketika Xiao terlanggar dan terlindas tayar belakang kereta itu. Pemandu kereta  yang curiga terus membelokkan tayar depan hingga tidak melindas Xiao untuk kedua kalinya.

Sayangnya, pemandu kereta tidak menunjukkan rasa tangung jawab sama sekali. Setelah berhasil mengundurkan keretanya, dia langsung tancap gas.

Beruntung Xiao masih terlihat bergerak, sampai seorang lelaki yang melihat kejadian itu langsung menghampiri dan menolong bayi malang tersebut.
"Saya mengingat plat kereta   itu, dan segera menelipon  polis ," tutur seorang lelaki yang diketahui bernama Lai Dehua.
Xiao yang dibawa ke rumah sakit untuk melakukan pemeriksaan tidak mendapat luka serius.

Sang pemandu kereta  yang berhasil ditahan  polis  mengaku bila kejadian tersebut diluar unsur kesengajaan dan dia mengakui adanya kelalaian kerana saat itu sedang mengantuk.
 Merdeka.com

No comments:

Post a Comment