Saturday, August 1, 2015

Wanita Tersepit Lift, Kepalanya Putus

Dua insiden mematikan terjadi dalam seminggu
Wanita Terjepit Lift, Kepalanya Terpenggal
Insiden elevator di China. (New China)
Seorang wanita terbunuh dalam insiden lift di China, Khamis pagi, 30 Julai 2015. Pintu lift tiba-tiba tertutup, ketika wanita berusia 21 tahun akan memasuki lift, pada tingkat 16 apartemen di Hangzhou, Provinsi Zhejiang.

Seorang penghuni apartemen yang dikutip laman The Star, Jumaat, 31 Julai, mengatakan kepala wanita itu terjepit pintu lift, yang kemudian bergerak naik hingga memutus kepala wanita itu.

Saksi  mengatakan sebenarnya telah terjadi beberapa persoalan, dengan lift yang dibuat pada 1990an itu. Peristiwa di Hangzhou merupakan yang kedua dalam seminggu di China.

Seorang wanita juga terbunuh akibat insiden tangga berjalan atau elevator pada Isnin, 27 Julai lalu di Jiangsu. Xiang Liujuan (30), meninggal setelah jatuh akibat lubang yang menganga dekat elevator di pusat perbelanjaan Hubei.

Rakaman video kematian Xiang menyebar dengan cepat di internet, memperlihatkan bagaimana wanita itu sempat menolak dan menyelamatkan sang putera, sebelum tubuhnya hilang ke dalam lubang dan hancur tergiling tangga berjalan itu.
viva.co.id

No comments:

Post a Comment