Sunday, October 4, 2015

Dipecat kerana sering kentut

4 Oktober 2015  

Ilustrasi (Foto: BoingBoing)
Ilustrasi (Foto: BoingBoing)
PENNSYLVANIA – Seorang wanita mengajukan tuntutan undang-undang kepada bekas perusahaan tempat suaminya bekerja. Suaminya dipecat oleh perusahaannya kerana dituduh terlalu banyak buang angin pada waktu bekerja.

Suami wanita itu, Richard Clem, menjalani pembedahan akibat obesiti yang dideritanya pada Oktober 2010. Akibat pembedahan  itu, lelaki berusia 70 tahun ini mengalami efek samping berupa sering buang angin dan diare yang tak dapat dikontrol.

“Dipecat kerana penyakit diare dan buang angin mungkin akan jadi cerita yang menjual. Namun, klien saya menderita obesiti. Penderita obesiti dilindungi secara hukum dalam Undang-Undang Disabiliti,” ujar David Koller peguam keluarga Clem seperti dilaporkan Huffington Post  4/10/2015 .

Pemilik perusahaan, Thomas Dolan, menyatakan bahawa sebenarnya Louann Clem, sang isteri, juga sering mengeluhkan penyakit aneh sang suami. Dolan juga berkata bahwa dia sering menerima keluhan dari para pengunjung dan pekerja perusahaannya kerana bau tidak sedap yang dikeluarkan oleh Richard.
Diedit dari Okezone.com

No comments:

Post a Comment