Saturday, October 10, 2015

Jamal Yunos suruh Azmin bertaubat

 | October 9, 2015
Jamal menempelak kenyataan Azmin dan meminta Menteri Besar Selangor itu memohon maaf kepada ibunya kerana derhaka sebelum menasihatinya
jamal-yunos_azmin-ali_600
PETALING JAYA : Menteri Besar Mohamed Azmin Ali disuruh bertaubat kerana didakwa menderhaka kepada ibunya sehingga tidak lagi diterima sebagai anak.
Pengerusi Gabungan NGO Melayu Malaysia, Datuk Jamal Yunos berkata, Azmin perlu meminta maaf terlebih dahulu kepada ibunya sebelum menasihatkan orang lain supaya mengubah akhlak menjadi lebih baik.
“Beberapa tahun sebelum ini, ibu Azmin ada buat kenyataan tak mengaku anak lah apa semua, anak derhaka…

“Sepatutnya dia minta ampun dan bertaubat dulu kepada mak dia atas apa yang dia dah buat melukakan hati mak dia sebelum ini,” katanya apabila ditanya nasihat Azmin supaya membuat perhimpunan di masjid daripada menganjurkan perhimpunan haram.

Selain berhimpun, kata Azmin, Jamal juga boleh mengadakan program Qiamulail dan solat Hajat supaya dapat berubah menjadi manusia lebih baik.
Jamal berkata, beliau tahu tanggung jawab sebagai orang Islam dan tidak perlukan nasihat daripada mana-mana pihak termasuk Azmin.

“Sebagai seorang Islam, saya tahu tanggungjawab. Saya tidak lakukan apa-apa kesalahan dan saya berjuang untuk rakyat Selangor,” tegasnya.
Ketua UMNO Bahagian Sungai Besar itu menganggap komen yang diberikan oleh Azmin itu merupakan karakter sebenar Pakatan Rakyat.

“Ini adalah karakter Pakatan Rakyat . Bila kita ada komen menyalahkan atau meminta dia bertanggungjawab terhadap rakyat Negeri Selangor, setiap kali kenyataan itu akan dipesong.
“Dia tidak akan menerima hakikat dan pandangan.Jadi kita bagi tahu minta dia bertanggungjawab terhadap Negeri Selangor ini,” katanya.

Jamal berkata, Azmin hanya bersungguh-sungguh untuk menyelesai masalah rakyat pada awal pelantikannya sahaja sehingga sanggup masuk longkang.
“Setelah beberapa bulan tak sampai setahun menjadi Menteri Besar, telah dianugerahkan menjadi pemimpin penternak nyamuk yang paling banyak sekali dalam Negeri Selangor,” katanya yang menyindir kerajaan Selangor yang masih gagal mengurangkan kes denggi.

Dalam pada itu, Jamal mengesahkan telah menghantar permohonan kepada pihak berkuasa pada 7 Oktober lalu untuk berhimpun secara aman di Bandar Baru Ampang.
FMT

No comments:

Post a Comment