Monday, October 5, 2015

Pilot Ini Buka Penutup Botol dengan Helikopter

4 Oktober 2015 
Pilot Ini Buka Tutup Botol dengan Helikopter (Foto: detroitnewstimes.com0
 (Foto: detroitnewstimes.com0
CHINA - Membuka tutup botol dengan tangan atau gigi, adalah  hal biasa, namun bagaimana jika membuka tutup botol dengan bantuan helikopter.

Seorang pilot di China bernama Zhao Yang berhasil membuka empat tutup botol dengan memandu   helikopter. Seperti dilansir detroitnewstime, usaha membuka tutup botol tersebut merupakan salah satu cara untuk memecahkan rekod dunia atau Guinness World Record.

Video rakaman yang diunggah di video jejaring atau YouTube, Zhao Yang terlihat dengan hati-hati mengendalikan gerakan helikopternya agar boleh membuka lima tutup botol yang disediakan.

Dengan bantuan pembuka tutup botol dan kamera yang diikatkan di hujung kanan helikopter, Zhao Yang sesekali gagal dalam usaha membuka botol tersebut. Dengan sangan hati-hati, Zhao Yang akhirnya mampu membuka empat penutup botol dalam waktu lima minit.

Usaha Zhao Yang merupakan kesekian kali dilakukan olehnya. Dalam wawancara televisyen lokal, Zhao Yang sebelumnya telah berpartisipasi dalam helikopter nasional menantang itu dan dia hanya mampu membuka hanya satu botol bir di empat minit.

Dia mengaku, tantangannya adalah sangat sukar dan ujian yang luar biasa keterampilan kerana pilot tidak hanya harus mempertahankan ketinggian helikopter tetapi juga melakukan kawalan yang lebih tepat posisinya seluruh tantangan.

Sayang, usaha Zhao Yang untuk memecahkan rekod dunia haruskandas, namun dia berhasil memecahkan rekod nasional. Pujian pun tak henti-hentinya diberikan warga China atas usaha Zhao Yang.
Okezone.com

No comments:

Post a Comment