Wednesday, November 25, 2015

Lelaki Ini Rela Angkut Kerusi Untuk Tidur Selesa di Keretapi

25/11/15

Pria Ini Rela Angkut Kursi untuk Tidur di Kereta
Lelaki ini malas berdiri, maka ia membawa bean bag agar dapat duduk selesa di dalam keretapi. (shanghaiist.com)

Jika biasanya para pengguna kenderaan awam keretapi tetap berdiri, ketika tidak mendapatkan tempat duduk yang kosong, lain halnya dengan yang dilakukan oleh lelaki asal China ini.

Dikutip dari Shanghaiist, Rabu 18 November 2015, seorang penumpang komuter Chongqing, memilih untuk membawa sendiri bangku favoritnya ke dalam gerabak keretapi, sehingga dia dapat menikmati perjalanannya dengan selesa.

Selama lebih dari satu minggu, lelaki tersebut duduk selesa menggunakan bean bag yang dia bawa sendiri. Kadang, dia tertidur lelap sepanjang perjalanan, sedangkan penumpang lain yang tak kebagian duduk tetap berdiri dan hanya dapat  memotret kelakuannya.

Otoriti Stesyen Chongqing, akhirnya memberikan respons terhadap ulah penumpang separuh umur  itu. Petugas lalu memperingatkan para penumpang untuk tidak membawa sendiri kerusi mereka untuk digunakan di dalam keretapi.

Kendati demikian, pihak terkait tidak memberikan keterangan bagaimana cara lelaki yang tidak disebutkan namanya itu boleh membawa masuk kerusi bean bag yang besar tersebut tanpa pengawasan pihak keselamatan.

Selain itu, belum ada penjelasan, apakah usai pengumuman dari otoriti stesyen, lelaki tersebut berhenti membawa kerusinya sendiri, atau mengubah kelakuannya. (asp)
VIVA.co.id  

No comments:

Post a Comment