Thursday, November 26, 2015

Pembunuhan Anthony Kevin Morais: Datuk Nur Jazlan syorkan buat laporan polis dulu sebelum menuduh


 | November 26, 2015

Sehingga kini polis masih menunggu laporan daripada Charles Morais

Nur-Jazlan 
KUALA LUMPUR: Timbalan Menteri Dalam Negeri, Datuk Nur Jazlan Mohamed memberikan pandangan serupa dengan Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar apabila meminta adik mendiang Kevin Morais membuat laporan polis.
Menurut Nur Jazlan, Charles Morais sepatutnya membuat laporan terlebih dahulu sebelum mengeluarkan sebarang kenyataan.

Katanya, Charles tidak seharusnya memberikan sebarang kenyataan terbuka kepada pihak media mengenai isu yang dikaitkan dengan kematian abangnya.
“Polis tidak dapat meneruskan siasatan dan akan menganggap pendedahan dan dakwaan Charles Suresh Morais sebagai satu tuduhan liar. Prosedurnya ialah buat laporan polis. Polis tidak akan siasat berdasarkan khabar angin dan polis tidak dapat bertindak terhadap tuduhan seperti itu.

“Dia tidak sepatutnya buat tuduhan melainkan dia ada bukti sokongan berserta laporan rasmi polis, barulah kita mula siasat,” katanya kepada pemberita di lobi Parlimen, pada Khamis.
Nur Jazlan yang juga ahli Parlimen Pulai berkata, sehingga kini pihak polis juga masih menunggu laporan daripada Charles.

Mengenai kemungkinan Charles yang memilih untuk mendedahkan kepada media berbanding membuat laporan polis kerana ragu-ragu dengan pihak berkuasa itu, Nur Jazlan berkata: “Dia boleh dedahkannya kepada media tetapi tanpa laporan polis kita tak akan mulakan siasatan…kita anggap tohmahan”.

Pada Rabu, Charles melalui satu sidang media mendakwa dia kini memiliki pemacu USB yang mengandungi maklumat terkini berhubung satu kes yang sebelum ini dikendalikan mendiang dan boleh disabitkan dengan kematiannya.
Katanya, kandungan pemacu USB itu jelas dan tanpa ragu-ragu mendedahkan siasatan yang mengaitkannya dengan individu tertentu.
 FMT

No comments:

Post a Comment