Friday, February 12, 2016

Dilarang merokok di dalam pesawat, lelaki ini kencing ke atas penumpang lain

12/2/16

Dilarang merokok di pesawat, pria ini mengencingi penumpang lain
Penumpang pesawat asal Aljazair ditahan. ©2016 Merdeka.com

 Seorang lelaki asal Aljazair nekat mengencingi seorang penumpang di dalam pesawat. Kejadian tersebut mengegerkan seisi pesawat, serta memicu keributan seperti dilaporkan Stesyen Televisyen Al Arabiya, Khamis (11/2).

Insiden ini terjadi dalam penerbangan  Perancis, Air Mediterranee route Algiers menuju Paris. Akibat peristiawa itu, penerbangan dibelokkan sementara ke Lyon, 400 kilometer selatan Ibu Kota Perancis.

Pesawat bernombor ML2673 sudah terbang selama 90 minit, ketika seorang dari 166 penumpang tiba-tiba emosi akibat dilarang merokok dan minum alkohol di dalam pesawat. Sang penumpang ini terus marah-marah, lantas membuat onar dengan mengencingi penumpang lainnya.
 (c) 2016 Al Arabiya

Sontak, awak kabin terus menyergap dan melumpuhkan si pembuat onar itu. Sesampainya di Lyon, polis  langsung menahan lelaki ini bersama lelaki yang terlibat perkelahian dengannya.

Pesawat dapat diterbangkan kembali setelah keadaan cukup aman. Pesawat akhirnya dapat mendarat di Lapangan Terbang Charles de Gaulle dengan keterlambatan tiga jam dari jadual semula. 
Merdeka.com 

No comments:

Post a Comment