Sunday, February 14, 2016

Romantiknya! Obama Bacakan Puisi Cinta Kepada Isterinya

 14/2/16

Barack dan Michelle Obama berdansa (Foto: Fortune.com)
Barack dan Michelle Obama berdansa (Foto: Fortune.com)
WASHINGTON – Presiden Amerika Syarikat, Barack Obama merayakan hari Valentine dengan cara membacakan puisi cinta kepada isterinya Michelle Obama di sebuah acara talkshow di AS.

Orang nombor satu di AS ini muncul sebagai tetamu di acara The Ellen Show pada Jumaat 12 Februari 2016 dan mendadak host acara itu memperlihatkan video dari Michelle Obama.

Dalam video tersebut , wanita pertama itu mengatakan bahawa tanggal 14 Februari 2016 adalah hari Valentine terakhir mereka di Rumah Putih. Kemudian setelah mendengar pesan isterinya itu, Obama langsung berdiri sambil diiringi muzik dari Barry White, ia memulai membacakan puisinya.

Berikut ini adalah kutipan dari puisi Presiden AS itu kepada isterinya, “Saya memberikan perhatian (ia mengatakan Obamacare, sebagai plesetan kebijakan dari Obama yang ertikan pada puisinya bahawa ia perhatian kepada isterinya) kepadamu lebih dari yang kamu tahu,” kata Obama, sebagaimana dilansir dari Independent, Ahad (14/2/2016).

Lalu, Presiden AS itu melanjutkan puisinya dengan pesan yang penuh makna kepada isterinya itu.

“Michelle, saya membuat keputusan hebat ketika menjadi seorang Presiden, tapi keputusan terbaik yang pernah saya buat adalah memilihmu (menjadi isteri). Terima kasih kerana selalu bersabar denganku, saya mencintamu,” papar Obama di depan kamera di acara The Ellen Show, kepada Wanita Pertama Amerika Syarikat.
Okezone.com

No comments:

Post a Comment