Friday, April 29, 2016

Lelaki mencuri 1060 pasang sepatu wanita demi hirup aromanya

28/4/16

Pria mencuri 160 sepatu wanita demi hirup aromanya
Pencuri spesialis sepatu wanita. ©2016 Merdeka.com
Seorang lelaki ditahan lantaran ketahuan mencuri 1060 pasang sepatu wanita. Bukan untuk dijual atau digunakan untuk hal komersil, melainkan untuk dirasakan aromanya.

Lelaki ini ternyata tidak sebatas mencuri sepatu, melainkan pakaian dalam dan juga baju wanita milik para pegawai pejabat  dekat tempatnya tinggal, lapor laman berita setempat, Sohu.

Menurut pengakuan para mangsa, sepatu mereka dan pelbagai benda bersifat peribadi hilang secara misteri , maka sebuah kamera pengintai dipasang. Namun begitu, si pencuri ini masih tidak boleh terdeteksi.

Merasa putus asa, akhirnya mereka meminta pejabat untuk memanggil bantuan polis . Beberapa hari selepas itu, polis  menangkap seorang lelaki bernama Yang, ketika dia mencuri dua pasang sepatu.
Pencuri spesialis sepatu wanita di China (c) 2016 Merdeka.com/Shanghaiist

Menjalani inspeksi lanjutan, polis  menemui sepatu para korban yang tercecer di rumahnya, di balkoni dan di tandas, dengan jumlah total 159 pasang. Yang diketahui adalah seorang spesialis pencuri sepatu yang ditinggalkan begitu saja oleh pemiliknya.

"Bau (sepatu) itu membuat saya senang," kata Yang sebagai alasannya mencuri, seperti dikutip dari laman Shanghaiist, Khamis (28/4).
Alasan janggal itu dikomentari netizen sebagai sesuatu yang tidak masuk akal.

"Jika dia hirup bau sepatu saya, dia pasti tobat jadi pemuja bau sepatu," tulis salah satu komen mereka.
Walau kes ini terkesan unik dan tidak membahayakan, tetapi polis  tetap menangani dengan serius. 
Sumber:Merdeka.com

No comments:

Post a Comment