Tuesday, May 3, 2016

Elak Disaman, Lelaki Ini Mengaku Keturunan Alien

  2 Mei 2016

Agar Tak Ditilang, Pria Ini Ngaku Keturunan Alien
Shanghaiist/China Topix
foto TERKAIT
  HUZHOU - Agar tak disaman, seorang lelaki di Zhejiang, Tiongkok, mengaku bahawa dirinya adalah keturunan bangsawan alien.

Ketika seorang polis  hendak saman lelaki itu sebab telah melakukan 27 kesalahan lalu lintas, lelaki itu malah mengancam akan menghancurkan bumi.

“Saya ini dari keluarga bangsawan. Jika anda tak saman saya, hal ini akan saya maafkan," katanya, dikutip Shanghaiist.
"Tapi, jika anda membuat saya kesal, saya terpaksa akan menghancurkan bumi. Keluarga saya berkuasa di galaksi ini," kata dia.

Polis  yang menanganinya pun seperti tak mempercayainya dan justru bertanya jika dia adalah alien, mengapa dia tidak memandu pesawat.
"Saya tidak terbang menggunakan pesawat, saya biasanya menggunakan  FUA, eh maksud saya UFO," ujarnya.

Kejadian itu dirakam oleh polis  lain dan videonya kemudian diunggah dan menjadi viral di dunia maya.
Meski demikian, lelaki tersebut tetap disaman dan keretanya berakhir diderek otoriti setempat. (Shanghaiist/China Topix) 
Sumber:TRIBUNNEWS.COM
Penulis: Ruth Vania C
Editor: Johnson Simanjuntak

No comments:

Post a Comment