Monday, May 2, 2016

Polis selamatkan delapan kanak-kanak hilang, dua dirantai macam anjing

1/5/16

Polisi AS selamatkan delapan bocah hilang, dua dirantai bak anjing
rumah penemuan bayi AS yang dirantai bak anjing. ©2016/cbsnews
Polis San Antonio, Texas, Amerika Syarikat, menyelamatkan delapan  kanak-kanak hilang, dua di antaranya ditemui terpisah. Mereka ditemui di halaman belakang di sebuah rumah tanpa penghuni, di mana seorang di antaranya berusia dua tahun yang dirantai bak anjing bersama seorang anak perempuan berusia tiga tahun yang diikat rantai anjing di lehernya.

Jurucakap Sherif Bexar, James Keith mengatakan bila pasukan datang setelah mendapat laporan setempat menjelang tengah malam yang mendengar tangisan anak kecil yang terus menerus.
"Awalnya tim   tidak mendapat jawaban ketika mengetuk pintu depan, tetapi ketika mencuba menjengok halaman belakang, tim menemukan dua anak dengan kondisi menyedihkan ," ujar Keith, seperti dikutip dari laman CBS News, Jumaat (29/4).

Keith memaparkan yang kondisi penemuan tim di kawasan itu sungguh sukar dijelaskan.
"Kaki bayi lelaki   diikat rantai yang tertancap di tanah, sama seperti yang anda lakukan terhadap anjing anda, bayi wanita satunya lagi juga mendapat hal serupa namun dengan tangan yang patah, mereka telah kami larikan ke rumah sakit terdekat," paparnya.

Setelah penemuan dua bayi itu, polis temui enam anak lain juga. Mereka ditemui oleh   polis  setempat di San Antonio utara. Dua orang yang diidentifikasi sebagai orangtua dari enam penemuan bayi tersebut telah datang dan dihujani sejumlah pertanyaan.

Usai interogasi, Porucha Philips(34) ditahan untuk sementara. Dia disinyalir bertanggung jawab atas dua bayi yang dirantai bak anjing tersebut. Namun, belum jelas apakah dia benar bersalah, ujar peguamnya.
Sumber:Merdeka.com  

No comments:

Post a Comment