Wednesday, May 4, 2016

Telepon Bekas Kekasih hingga 300 Kali Satu Hari, Wanita Ini Ditangkap Polis

Selasa, 3 Mei 2016
 
Daily Mail/Facebook Kourtney R Furber, 19 Tahun.
MILFORD  - Seorang wanita berusia 19 tahun, warga Delaware, Amerika Syarikat ditangkap polis  kerana   menelepon seorang lelaki lebih dari 300 kali dalam satu hari.

Dengan mengutip dokumen mahkamah, The News Journal,  2/5/2016 , melaporkan bahawa wanita itu bernama Kourtney R Furber.
Wanita muda itu mengikuti mantan kekasihnya hingga ke pingiran kota Milford. Di batas kota, Furber menghubungi selular mantan kekasihnya itu, yang masih berumur 18 tahun.

Wanita itu menelepon sampai ratusan kali sebagai isyarat agar mantan kekasihnya itu segera menjawab menjawab panggilannya.  Itu sebabnya Furber terus-menerus meneleponnya.

Polis  kemudian mendapat telepon dari seorang lelaki yang melaporkan bahawa Furber telah menelepon selularnya, sampai 300 kali,  pada 18 April lalu.
Serjan Dwight Young dari balai polis  kota Milford, mengatakan, lelaki itu mengabaikan begitu saja panggilan itu meski Furber telah menelepon sebanyak itu.

Menurut dokumen mahkamah, Furber kemudian memanggil lelaki itu di tempat kerja, melecehkannya, sampai akhirnya sia menutup telepon.
Pada satu titik, lelaki itu dalam keterangannya kepada polis  menyebutkan bahawa Furber telah mengatakan, ‘Jika kamu tidak boleh bersama saya, kamu tidak boleh bersama anak-anakmu."

Lelaki itu juga melaporkan bahawa Furber mencuba menariknya ke jalan dan mengancam untuk mendobrak jendela keretanya.
Dokumen mahkamah, seperti dikutip media AS tersebut, Furber juga datang ke tempat kerja lelaki itu. Ia mendekatinya dari tempat parkir.
Furber didakwa telah melakukan pelecehan dan didenda. 
Sumber:KOMPAS.com
Editor : Pascal S Bin Saju

No comments:

Post a Comment