Saturday, June 25, 2016

Enam Hari di Internet cafe, Kaki Remaja di China Membusuk

Kaki remaja di China membusuk setelah menghabiskan enam hari berturut-turut di warnet (Foto: Shanghaiist)
Kaki remaja di China membusuk setelah menghabiskan enam hari berturut-turut di warnet (Foto: Shanghaiist)

HANGZHOU – Seorang lelaki ditemui terbaring tak sedarkan diri oleh anggota polis  di Provinsi Hangzhou, China, pada Rabu 22 Jun  2016. Remaja tersebut ditemui di pinggir rel kereta api dengan keadaan kaki luka-luka dan bercucuran darah.

Polis  lantas membawa remaja tersebut ke rumah sakit dengan ambulans. Setelah sedar, remaja berusia 19 tahun itu meminta air untuk minum. Dia mengungkapkan telah berjalan tanpa tujuan dan tidak makan selama tiga hari. Ia juga mengaku tidak punya wang untuk membeli makanan kerana sudah dihabiskan untuk bermain game online selama enam hari berturut-turut.

Ketika polis  menghubungi orangtuanya, sang ayah tidak mau anaknya kembali. Namun setelah memikirkan kembali ucapannya, sang ayah meminta anaknya segera kembali ke rumah. Dia disebut ayahnya tidak peduli hal lain di luar game online. Bahkan, lelaki yang tidak diketahui namanya itu telah laridari rumah selama 10 hari.

Netizen turut bersimpati kepada sang ayah. Mereka menyebut sang anak sebagai pecundang tak berpengharapan hidup. Netizen lainnya bertanya-tanya bagaimana boleh bermain game online di warnet selama enam hari berturut-turut boleh menyebabkan kaki luka-luka hingga membusuk.

Seperti diwartakan Shanghaiist, Jumaat (24/6/2016), polis  menyebut remaja itu beruntung hanya kakinya yang busuk. Dia boleh saja mati jika tidak ditemui polis  tepat waktu.
Sumber: Okezone.com 24/6/16

No comments:

Post a Comment