Friday, June 24, 2016

Pemain bolasepak ini diberi kad merah sebab kentut di padang Pemain bola ini diberi kad merah lantaran kentut di padang

Pemain bola ini dikartu merah lantaran kentut di lapangan
Adam Lindin Ljungkvist. ©Daily Mail
   Adam Lindin Ljungkvist, pemain bola sepak dari Sweden diganjar kad  merah oleh pengadil  sebab kentut di padang pada Jumaat lalu.

Akhbar the Daily Mail melaporkan, Khamis (22/6), Ljungkvist adalah pemain belakang klub Pershagen SK. Dia diberi kad kuning kedua oleh pengadil Dany Kako di minit terakhir pertandingan melawan Jarna SK.

"Saya sakit perut jadi saya buang angin. Lalu saya menerima dua kad kuning jadi merah," kata lelaki 25 tahun itu.

"Ya, saya terkejut. Ini pengalaman paling aneh yang pernah saya alami dalam  bola sepak."

Setelah mendapat kad merah, dia sempat memprotes pengadil itu.

"Apa saya tidak boleh kentut sedikit saja?" Pengadil rupanya menjawab "Tidak".

"Saya tidak paham. Mungkin dia mengira saya kentut di tangan saya lalu melemparkannya kepada dia. Tapi saya tidak melakukan itu."

Ljungkvist mengaku dia hanya boleh tertawa kalau mengingat kejadian itu.

"Saya tidak pernah mendengar sebelumnya ada orang diberi kad merah kerana kentut," kata dia.

Pemain depan lawan Kristoffer Linde mengatakan dia mendengar suara kentut itu.

"Saya berdiri agak jauh tapi mendengar suara kentut itu cukup jelas dan kuat. Ini hal paling aneh pernah saya lihat di padang," kata dia.

Sedangkan pengadil Dany Kako tetap mempertahan keputusannya.

"Saya menerima itu sebagai provokasi yang disengajakan. Dia sengaja melakukan itu dan itu tidak sopan. Kerana itu dia menerima kad kuning kedua," jelas Kako.
 
Sumber:Merdeka.com

No comments:

Post a Comment