Wednesday, June 29, 2016

Setelah diperkosa, wanita ini disimpan dalam beg pakaian Setelah diperkosa, wanita ini disimpan dalam koper

29/6/16
Setelah diperkosa, ditelanjangi, wanita ini disimpan dalam koper
  mangsa pemerkosaan. merdeka.com     
Seorang wanita di Kota Xiangtan, Provinsi Hunan, China diperkosa dan ditelanjangi oleh teman satu kuliahnya lalu dimasukkan ke dalam beg pakaian

Korban berhasil diselamatkan setelah seorang pejalan kaki mendengar teriakan 'tolong' dari dalam sebuah beg di kampus pada Isnin malam lalu.

Dikutip dari laman People's Daily Online, Akhbar the Daily Mail melaporkan, Selasa (28/6), pelaku diketahui membawa beg itu sendiri lalu melompat ke sebuah danau untuk melarikan diri. Tapi dia akhirnya ditangkap sejam kemudian.

Sebuah video yang diambil oleh saksi memperlihatkan seorang lelaki sedang berusaha membuka beg itu buat menyelamatkan mangsa yang ketika itu berada di Institut Teknik Hunan. Dia juga meminta para wanita yang menyaksikan penyelamatan itu menutupi tubuh korban.

Sejumlah saksi mengatakan seorang lelaki meninggalkan beg itu setelah ketahuan kejahatannya. Dia lalu melompat ke Danau Muyu.

Pihak kampus dalam akaun Weibo mengesahkan telah terjadi insiden itu. Mereka mengatakan pelaku bernama Pan, berusia 23 tahun. Dia sebelumnya diketahui pernah mengancam dan memukul mangsa sebelum memperkosanya.
Sumber:Merdeka.com

No comments:

Post a Comment