Wednesday, July 27, 2016

Video Seorang Pesakit Yang Sedang Cuci Darah Dibakar Hidup-hidup

 
LiveLeak/Mirror 
TIRANA   - Seorang  lelaki dalam keadaan kritikal   setelah dibakar oleh seorang lelaki lain ketika   sedang menjalani cuci darah di sebuah rumah sakit di Albania.

Tragedi itu dimulai pertengkaran antara Cenaj Lefter (57) dan seorang pesakit cuci darah bernama D Saraci. Akibatnya seluruh bangsal khas  rawatan cuci darah itu terbakar.

Api yang  marak kemudian memerangkap Lefter, Saraci dan dua pesakit perempuan Sanije Sulaj dan Hani Mali, keduanya berusia 55 tahun di dalam ruangan itu.

Akibat kebakaran itu,   Lefter dan kedua pesakit perempuan itu terbunuh. Sementara Saraci (38) dalam kondisi kritikal akibat luka terbakar yang parah.

Rakaman CCTV di sebuah rumah sakit Amerika di ibu kota Tirana memperlihatkan Lefter dengan tenang berjalan menuju ranjang tempat Saraci dirawat dan mengambil botol plastik berisi minyak dari dalam begnya.

Dia kemudian menyiramkan minyak itu ke tubuh Saraci dan membakarnya hidup-hidup. Menurut media setempat Lefter sempat meninggalkan rumah sakit pada Selasa 26/7/2016  pagi setelah bertengkar dengan mangsa.

Lefter kemudian datang kembali   ke rumah sakit tersebut sekitar pukul 11.00 dan terus menjalankan aksi brutalnya itu.

Meski diyakini tragedi itu dipicu pertengkaran antara Lefter dan Saraci, tetapi hingga kini belum diketahui punca pertengkaran kedua mereka.
 
Sumber: Mirror,/KOMPAS.com/ Youtube

No comments:

Post a Comment