Wednesday, August 31, 2016

Ayah terkejut lihat anak dalam video Daesh

Sinar Harian
Ayah terkejut lihat anak dalam video Daesh
Rakaman video tersebut menunjukkan lima budak lelaki menahan lima lelaki dewasa yang dipercayai sebagai pejuang Kurdish.
 
CHATHAM-KENT - KANADA. Seorang ayah yakin telah melihat anaknya sebagai salah seorang anggota Daesh yang dipaparkan dalam video propaganda terbaharu kumpulan militan itu.

Terkesima dengan apa yang dilihat, lelaki tersebut yang tidak mahu dinamakan berkata, dia percaya anak lelakinya itu telah dihasut oleh isterinya, Sally Jones yang juga merupakan anggota Daesh.

Difahamkan, pasangan itu telah berpisah dan isterinya, Jones, 47, lari meninggalkan rumah ke Syria dengan membawa anak lelaki mereka, Jojo pada 2013.
Jojo hanya berusia 10 tahun ketika ibunya memisahkan mereka sekeluarga untuk menyertai perjuangan Daesh.

Setelah terpisah selama tiga tahun lamanya, lelaki itu akhirnya melihat anaknya mengangkat laras senjata dalam video propaganda kumpulan itu.
Rakaman video tersebut menunjukkan lima budak lelaki menahan lima lelaki dewasa yang dipercayai sebagai pejuang Kurdish.

Video tersebut turut menunjukkan lima budak lelaki, dipercayai anggota militan Daesh memegang laras senjata dan memberikan ucapan sebelum membunuh pejuang-pejuang Kurdish yang ditahan.

Lelaki tersebut mengakui berasa jijik dengan apa yang dilihat menerusi video terbabit.
“Dia hanyalah budak yang normal. Dulu, dia sering ke taman, bermain dengan serangga. Sekarang saya sudah tidak kenal anak saya sendiri.
“Ini bukan mudah untuk saya, tetapi saya perlu teruskan juga kehidupan saya,” katanya seperti yang dipetik menerusi portal berita Metro.co.uk.

1 comment:

  1. TERIMA KASIH AKY RAJA SEBELUMNYA KAMI SANGAT MENDERITA 2 TAHUN YANG LALU KERJANYA HANYA CUMA TUKAN BECAK PENDAPATAN CUMA 15 RIBU PERHARI SEDANKAN SEWA KONTRAKAN RUMAH 500 RIBU PERBULAN TAPI SETELAH KAMI DAPAT NOMOR AKY DI INTERNET KAMI COBA2 HUBUNGI LALU MINTA BANTUAN ANGKA GHOIB DAN ALHAMDULILLAH ANGKA YANG DIBERI EYANG RAJA YAITU 4D,,BENAR2 100% TERBUKTI TEMBUS SEKALI LAGI TERIMA KASIH AKY RAJA SEKARANG KELUARGA KAMI SUDAH BUKA USAHA KECIL2LAN ITU SEMUA BERKAT BANTUAN ANGKA GHOIB EYANG RAJA BAGI ANDA YANG INGIN SEPERTI KELUARGA KAMI HUBUNGI AKY RAJA DI NOMOR, 0823-9177-2208,TERIMA KASIH..!!! INI KISAH NYATA DARI SAYA MAKASIH YANG PUNYA ROOM ??

    ReplyDelete