Monday, August 15, 2016

Cemburu buta. Tak pasal-pasal masuk penjara


 
via WWWN Danesh Gomanie dan kekasihnya.
NEW YORK, KOMPAS.com - Rasa cemburu memang boleh membuat orang menjadi gila. Hal itulah yang terjadi New York,   baru-baru ini.

Seorang lelaki yang cemburu kerana kekasihnya hendak pergi menemui mantan suaminya, membuat laporan palsu ke balai polis .
Lelaki itu menyebut bahawa kekasihnya membawa bom dan ubat terlarang di dalam pesawat yang ditumpanginya. 

Akibat ulahnya ini, petugas dari biro penyiasat federal (FBI) menangkap lelaki berumur 33 tahun tersebut. Demikian maklumat yang disampaikan petugas  polis  New York seperti diberitakan laman WWWN, Sabtu (13/8/2016).
Penyiasat FBI pun menyebutkan lelaki bernama Danesh Gomanie hendak menggagalkan rencana kepergian kekasihnya ke Guyana, untuk menemui mantan suaminya. 

Atas perbuatannya itu, Gomanie pun mendekam di balik jeriji besi, sebelum besaran jaminan ditetapkan senilai 20.000 dollar AS

Berdasarkan catatan pengaduan yang ada di balai polis  terungkap, Gomanie menelepon saluran 911 pada Rabu lalu.
Dia lalu mengatakan kepada polis bahawa ada seorang wanita yang akan menggunakan penerbangan 527 miliki Caribbean Airlines yang membawa bom dan ubat terlarang.

Lelaki itu pun menginformasikan nama depat dari kekasihnya kepada polis. Keterangan itu kemudian disahkankan kepada polis lapangan terbang yang membenarkan ada penumpang dengan identiti tersebut. 
ketika melapor, Gomanie mengaku bernama Singh. Tak lama kemudian, Polis menyedari bahawa laporan itu palsu.

Beberapa hari kemudian, ketika polis  datang untuk menangkap Gomanie, lelaki itu sedang berada di tempat tidur bersama kekasihnya tersebut. 
Gomanie pun langsung mengaku perbuatannya. Dia memberi alasan hal itu dilakukan kerana kecewa dan takut  kekasihnya tak kembali setelah menemui mantan suaminya di Guyana.

Mendengar hal itu, kekasihnya itu pun mentertawakan perbuatan  Gomanie , terlebih dia sudah berpisah dengan suaminya itu selama 10 tahun. 

Perempuan itu tak marah dan lalu memaafkan perbuatan
Gomanie  yang  cemburu buta

No comments:

Post a Comment