Monday, August 8, 2016

Intai Keluar Jendela Keretapi, Kepala Lelaki Ini Putus

8/8/16

Foto ketika polisi dan tim ambulans mengevakuasi jenazah korban dari gerbong kereta (Foto: Twitter)
Foto ketika polis  dan pasukan ambulans mengevakuasi jenazah korban dari gerabak keretapi (Foto: Twitter)

LONDON – Kepala seorang lelaki Inggris putus usai mengintip keluar jendela keretapi yang ditumpangi. Insiden itu terjadi di Kereta Gatwick Express yang sedang melaju menuju Stesyen Victoria di ibu kota London.

Sebagaimana dikutip dari Daily Mail,  8/8/2016 , ambulans beserta polis  langsung menuju Stesyen Wandsworth Common yang berada di barat daya London. Mereka menuju ke tempat kejadian   usai dilaporkan seorang lelaki mengalami kecelakaan setelah tidak sedar ada keretapi dari arah bertentangan   ketika mengeluarkan kepalanya.

Seorang saksi   bernama Rhianna sempat menuturkan bahawa insiden menyeramkan tersebut terjadi tepat di depannya. Dalam kecelakaan yang terjadi pada 7 Ogos 2016 sore waktu London itu, Rhianna mengungkapkan sedang bersama 15–20 orang berada di gerabak yang sama dengan korban.

“Ia mengeluarkan kepalanya, dan tidak sedar ketika ada keretapi lain sedang lalu. Jadi yang saya lihat adalah ketika kepalanya putus. Pada dasarnya kepalanya terpental. Saya terus lari, kerana hal itu sangat mengerikan. Insiden yang hanya saya lihat adalah ketika kepalanya terpental,” ujar Rhianna.
“Semua orang di keretapi berteriak, (lalu) keretapi berhenti, dan mereka langsung berusaha keluar,” tambahnya.

Polis Transportasi Inggeris dilaporkan masih menyiasat  insiden ini. Namun dari penyiasatan awal, mereka mengindikasikan lelaki itu memang sengaja melongok keluar jendela keretapi sebelum mengalami hantaman keras di kepala.
Sumber:Okezone.com

No comments:

Post a Comment