Wednesday, August 10, 2016

Pemandu Pelancung Tikam Pelancung

10/8/16

Papan petunjuk yang menunjukkan lokasi penginapan tempat terjadinya insiden penusukan tersebut (Foto: Daily Nation)
Papan petunjuk yang menunjukkan lokasi penginapan tempat terjadinya insiden penikaman tersebut (Foto: Daily Nation)

NAROK – Seorang pemandu pelancung yang tidak kuat menahan emosinya mendadak menikam seorang pelancung hingga mati. Insiden ini terjadi di Taman Nasional Maasai Mara di wilayah Narok, Kenya.
Dilaporkan, sang pemandu pelancung dan mangsa bersama suaminya sama-sama berkewarganegaraan China. Saksi   mengatakan pelaku dan mangsa sempat terlihat apertengkaran hanya kerana masalah tempat duduk di ruang makan.

Pengurus penginapan Keekorok Lodge yang berada di taman nasional tersebut, John Kiruti mengatakan,  mangsa menderita luka parah di bahagian dadanya ketika insiden itu terjadi pada Isnin malam 8 Ogos waktu setempat. Dilaporkan korban  meninggal ketika sedang dibawa menuju tempat  rawatan di penginapan lain untuk para pelancung di taman nasional tersebut.

“Sang pemandu pelancung membawa tiga klien dari negaranya untuk dua malam. (Kemudian)  pemandu pelancung itu sempat terlibat  bertengkar dengan sepasang suami isteri pada waktu makan malam. Usai bertengkar, mendadak pelaku mengambil pisau dan terus menusuk pasangan tersebut,” ujar Kiruti sebagaimana dikutip dari Reuters, Rabu (10/8/2016).

Dilaporkan, akibat insiden tersebut sang isteri menderita luka parah hingga menyebabkan ia  meninggal sedangkan sang suami masih  dirawat akibat luka tusukan yang ia deritai.

Kiruti menambahkan insiden tersebut disaksikan oleh dua anak  korban yang baru berusia sembilan dan 12 tahun. Tidak lama usai insiden itu terjadi, polis  langsung menahan  suspek.
Sumber:Okezone.com

No comments:

Post a Comment