Friday, August 26, 2016

PKR pecat Chegubard kerana jejas imej parti

 | August 26, 2016
Penyelaras SAMM itu boleh mengemukakan rayuan kepada Majlis Pimpinan Pusat (MPP) untuk dipertimbangkan dalam tempoh 14 hari.
rafizi-ramli_Chegubard_600
PETALING JAYA: PKR hari ini memutuskan untuk memecat ahli seumur hidupnya, Badrul Hisham Shaharin (Chegubard) kerana menjejaskan imej parti dan memecahbelahkan ahli parti.

Pemecatan Penyelaras Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) itu diketahui FMT daripada imej yang dimuatnaik di Facebook Chegubard.
Setiausaha Agung PKR Rafizi Ramli dalam surat itu memberitahu Badrul keputusan untuk memecatnya dicapai dalam mesyuarat Jawatankasa Lembaga Displin PKR 4 Ogos lalu.

“Dengan pemecatan tersebut maka saudara secara langsung dilucutkan segala jawatan yang dipegang atas nama parti dan tidak dibenarkan menjalankan atau membuat apa-apa aktiviti atas nama parti atau membuat kenyataan atas nama parti,” kata surat berkenaan.

Surat itu tidak menyatakan kesalahan yang dilakukan Badrul sehingga membawa kepada pemecatan. Bagaimanapun, Badrul sebelum ini dikecam kerana mendakwa salah laku dalam pentadbiran Menteri Besar Selangor Datuk Mohamed Azmin Ali, yang juga Timbalan Presiden PKR, terbaru kontrovesi pelengkungan semula tanah lahan basah Paya Indah yang dikaitkan dengan sebuah pemaju terkemuka.
Terdahulu, keahlian parti Badrul digantung serta-merta selepas mendakwa ada unsur penipuan dalam pemilihan parti 2014 yang juga didakwa tidak telus.

Menjawab pemecatan ini, Badrul sempat memberi bayangan yang dia mempunyai akses kepada maklumat dalaman parti.
“Apa beza PKR dengan Umno apabila dedah salah laku dan serang rasuah merupakan satu jenayah,” kata Badrul melalui Facebook.
“Cuma kena ingat saya duduk dalam kelambu bukan sekadar ruang tamu PKR. Dapat email pagi ini setelah semalam menolak pujukan terakhir,” katanya.
Penyelaras SAMM itu boleh mengemukakan rayuan kepada Majlis Pimpinan Pusat (MPP) untuk dipertimbangkan dalam tempoh 14 hari

1 comment:

  1. merapu byk aaa cikgu bard ni ... jual buku fitnah sebagai mata pencarian utama ...
    DOJ .. Maklumat Risikan Terkini !!
    >>> KLIK HERE !! <<<

    ReplyDelete