Saturday, August 13, 2016

Video, lelaki nekat tebang pokok untuk curi basikal yang dikunci di situ

12/8/16 

(Video) Pria ini nekat tumbangkan pohon demi curi sebuah sepeda
  ©2016/News AsiaOne/Youtube
 Demi mencuri sebuah basikal yang dikunci di sebatang pokok , seorang lelaki nekat menumbangkannya dengan gergaji. Peristiwa   tersebut terpantau rakaman gambar CCTV di China pada 8 Ogos 2016, seperti diberitakan harian setempat, People's Daily.
Dilansir dari laman News Asiaone, Jumaat (12/8), kejadian ini berlangsung di Changsha pada pukul 5.44 pagi. Dengan menunggang  motorsikal, lelaki tersebut langsung menghampiri basikal yang terparkir dan dikunci di pohon sebagai sanggahannya.

Bermodal gergaji, lelaki ini tampak gigih menumbangkan pokok yang tertanam kokoh di trotoar. Tidak perlu waktu lama, akhirnya pohon tersebut berjaya ditumbangkan dan lelaki itu menggondol basikal yang terkunci dengan dinaikkan ke  motorsikalnya.

Jurucakap polis  setempat mengatakan pokok tersebut berusia lima sampai enam tahun dan seharga hingga 2000 yuan . Meski belum diketahui siapa lelaki tersebut, namun besar kemungkinan lelaki tersebut adalah si pemilik basikal yang lupa akan kunci basikalnya, hingga terpaksa menumbangkan pokok tersebut.

No comments:

Post a Comment