Wednesday, September 14, 2016

Jantung Manusia Ditinggalkan di Belakang Kedai

13/9/16

Ilustrasi. Jantung manusia. (Foto: Getty Images)
Ilustrasi. Jantung manusia. (Foto: Getty Images)

NORWALK - Balai  polis  Norwalk di Ohio, Amerika Syarikat dikejutkan dengan kedatangan sebuah jantung segar di belakang toko swalayan setempat. Diyakini jantung itu adalah jantung manusia.

“Pasukan  paramedis tidak yakin jantung apa yang mereka pegang, jadi mereka memanggil kami. (Jantung itu) masih segar, belum membusuk. Mereka yakin 95 peratus itu adalah jantung manusia, tetapi mereka ingin memastikan sampai 100 peratus,” ungkap ketua polis  Norwalk, Dave Light, seperti disitat dari Independent, Selasa (13/9/2016).

Jantung tersebut ditemui  pertama kali oleh seorang petugas  perubatan setelah memarkir  keretanya di toko swalayan itu. Menurut kesaksian yang bersangkutan, organ segar itu ditemui terbungkus dalam kantong plastik.
Kes ini masih dalam penyelidikan. Namun kerana belum dapat mengenalpasti   pemilik aslinya, kes ini dipindahtangankan ke balai polis  di Huron County Coroner.

Jantung manusia pada dasarnya memang memiliki kesamaan dengan jantung babi, anjing dan simpanse. Fakta ini membuat proses identifikasi semakin sukar
“Kondisinya masih sangat bagus, tetapi sudah ada bau busuknya,” terang petugas  polis Huron County Coroner, Jeff Harwood. Ia menambahkan, sejauh ini belum ada orang yang datang mengaku sebagai pemiliknya.

No comments:

Post a Comment