Thursday, September 8, 2016

Kes serang duta Sri Lanka: Bukan prinsip MIC jamin kaki pukul

 FMT| September 7, 2016
MIC tidak akan menjamin lima suspek terbabit dalam kes memukul pesuruhjaya tinggi Sri Lanka di Malaysia, kerana parti itu tidak menyokong perbuatan membabitkan kekasaran.
C SivarraajhKUALA LUMPUR: MIC tidak akan menjamin lima suspek ditahan kerana disyaki memukul pesuruhjaya tinggi Sri Lanka di Malaysia, pada hujung minggu lalu, kerana perbuatan membabitkan kekasaran itu bertentangan dengan prinsip parti, kata ketua pemudanya, C Sivarraajh.

“Mewakili Pemuda MIC, kami tidak bercadang menjamin individu mewakili beberapa NGO Tamil di negara ini.
“Polisi MIC tidak menyokong perbuatan melibatkan kekasaran, maaf ia jauh daripada prinsip parti kami. Mungkin parti lain boleh jamin (mereka),” katanya yang enggan mengulas panjang ketika dihubungi FMT hari ini.

Ibrahim Ansar bersama setiausaha keduanya, M H M Shuayb didatangi kira-kira 15 lelaki India tempatan, ketika mereka dalam perjalanan keluar dari kawasan VIP di tingkat tiga Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA), kira-kira jam 3 petang Ahad lalu, selepas menghantar Menteri Perindustrian Utama Sri Lanka, Daya Dharmapala Kilittuwa Gamage pulang ke tanah airnya.

Kumpulan lelaki yang dipercayai adalah penyokong Liberation of Tamil Tigers (LTTE) dan memakai baju tertera Naam Thamilar (Kami adalah orang Tamil) itu, bertindak memukul dua diplomat terbabit apabila Ibrahim enggan melayan mereka dan cuba beredar dari sana.

Polis Selangor menahan lima lelaki berusia 27 hingga 56 tahun itu di sekitar Dengkil, Perak serta Kuala Lumpur dan menyiasat kaitan mereka dengan LTTE.
Hari ini, Ketua Polis Selangor, Datuk Abdul Samah Mat dilaporkan berkata, polis sedang memburu empat lagi rakan suspek yang sudah dikenal pasti identiti mereka.
Sementara itu, Ketua Wanita MIC, Mohana Muniandy berkata, kejadian itu tidak sepatutnya berlaku kerana sasaran perlu ditujukan kepada Rajapaksa, susulan tindakan kejamnya membunuh penduduk Tamil di Sri Lanka dalam perang saudara.

Beliau turut mengutuk kehadiran Rajapaksa di Malaysia dan bekas pemimpin itu tidak sepatutnya diberi layanan VIP.
“Saya minta Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak campur tangan untuk memaklumkan pihak menjemput Rajapaksa yang kaum India Malaysia menolak kehadiran Rajapaksa.

“Saya juga mendesak penganjur memohon maaf kepada kaum India Malaysia kerana membawa Rajapaksa ke Malaysia, sebab isu tersebut (pembunuhan beramai-ramai penduduk Tamil Sri Lanka) sangat dekat dengan jiwa rakyat, jangan buat perkara yang boleh mencetuskan kemarahan rakyat,” katanya ketika dihubungi.

1 comment:

  1. ASS..WR.WB.SAYA pak alresky TKI BRUNAY DARUSALAM INGIN BERTERIMA KASIH BANYAK KEPADA EYANG WORO MANGGOLO,YANG SUDAH MEMBANTU ORANG TUA SAYA KARNA SELAMA INI ORANG TUA SAYA SEDANG TERLILIT HUTANG YANG BANYAK,BERKAT BANTUAN AKI SEKARAN ORANG TUA SAYA SUDAH BISA MELUNASI SEMUA HUTAN2NYA,DAN SAWAH YANG DULUNYA SEMPAT DI GADAIKAN SEKARAN ALHAMDULILLAH SUDAH BISA DI TEBUS KEMBALI,ITU SEMUA ATAS BANTUAN EYANG WORO MANGGOLO MEMBERIKAN ANGKA RITUALNYA KEPADA KAMI DAN TIDAK DI SANGKA SANGKA TERNYATA BERHASIL,BAGI ANDA YANG INGIN DIBANTU SAMA SEPERTI KAMI SILAHKAN HUBUNGI NO HP EYANG WORO MANGGOLO (0823-9177-2208) JANGAN ANDA RAGU ANGKA RITUAL EYANG WORO MANGGOLO SELALU TEPAT DAN TERBUKTI INI BUKAN REKAYASA SAYA SUDAH MEMBUKTIKAN NYA TERIMAH KASIH


    NO HP EYANG WORO MANGGOLO (0823-9177-2208)


    BUTUH ANGKA GHOIB HASIL RTUAL EYANG WORO MANGGOLO
    angka;GHOIB: singapura

    angka;GHOIB: hongkong

    angka;GHOIB; malaysia

    angka;GHOIB; toto magnum

    angka”GHOIB; laos…

    angka”GHOIB; macau

    angka”GHOIB; sidney

    angka”GHOIB: vietnam

    angka”GHOIB: korea

    angka”GHOIB: brunei

    angka”GHOIB: china

    angka”GHOIB: thailand

    ANGKA TOGEL JITU 2D 3D 4D 5D 6D
    0823-9177-2208
    saya pak alresky posisi sekarang di malaysia
    bekerja sebagai BURU BANGUNAN gaji tidak seberapa

    ReplyDelete