Saturday, October 1, 2016

Lelaki bunuh isterinya sebab murtad

30/9/16


Wanita ini dibunuh suaminya sebab pindah agama
nasrin abek dan amir darbanou. ©Facebook
  Nasrin Abek, wanita penata rambut berusia 35 tahun, ditemui mati   dengan banyak luka tikaman di apartemennya di Potts Point, Australia. Dia dipercayai dibunuh oleh suaminya kerana pindah agama dari Islam menjadi Kristian .

Surat khabar the Daily Mail melaporkan, Jumaat (30/9), Amir Darbanou, 42 tahun asal Iran, didakwa membunuh isterinya itu kemarin. Menurut akhbar the Sydney Morning Herald, dia diduga marah kerana isterinya pindah agama.

Polis  menemukan pemandangan mengenaskan ketika menerobos masuk ke apartemen mereka sekitar pukul 06.20 kemarin setelah mendapat laporan dari ayah Abek.

Darbanou dipercayai menghubungi mertuanya di Iran untuk memberitahu Abek sudah meninggal   Rabu malam. Dia langsung ditangkap polisi keesokan harinya.

Ayah Abek mengatakan dia sangat sedih atas kematian puterinya, terlebih lagi dia harus menghubungi polis  beberapa kali sebelum petugas keamanan bertindak.

Ayah Abek menuturkan dia khuatir dengan keadaan puterinya kerana dia mendengar khabar dalam waktu lama.

Dalam ma
hkamah di Sydney hari ini Darbanou tidak mengajukan rayuan atau pembebasan bersyarat.

Polis  mengatakan tidak ada catatan kekerasan dalam rumah tangga pada pasangan yang sudah tinggal di Australia selama empat tahun itu. Namun sejumlah tetangga mengatakan mereka mendengar teriakan dari apartemen itu pada Rabu malam.

Seorang tetangga yang tidak mau disebut namanya mengatakan dia mendengar teriakan mengerikan dari apartemen itu sekitar pukul 16.40 kemudian sunyi.

Ketika masuk ke dalam apartemen polis  mengatakan mereka menemui banyak ceceran darah. Polis juga menyatakan telah menemui pisau yang dipercayai dipakai Darbanou untuk membunuh isterinya.
Sumber: Merdeka.com

No comments:

Post a Comment