Thursday, October 27, 2016

NGO minta SPRM siasat semula SRC International

NGO minta SPRM siasat semula SRC International
Ezam (kanan) menunjukkan memorandum yang diserahkan kepada SPRM hari ini.
SHAH ALAM - Hisbah Centre For Reform menggesa supaya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) membuka semula fail siasatan ke atas SRC International dengan kadar segera.

Pengerusinya, Datuk Muhamad Ezam Mohd Nor berkata, pada 3 Julai tahun lalu, SPRM telah memulakan siasatan terhadap SRC International namun sehingga kini tiada sebarang tindakan diambil terhadap mereka yang terlibat dengan penyelewengan besar tersebut.
"Individu utama yang dikehendaki oleh SPRM bagi membantu siasatan seperti kedua Ahli Lembaga Pengarah SRC International, Nik Faizal Ariff Kamil dan Suboh Md Yasin masih gagal ditemui.

"Menerusi sidang Parlimen sebelum ini, menteri memaklumkan bahawa kedua-dua individu terlibat masih lagi memegang jawatan sebagai Ahli Lembaga Pengarah SRC International,"katanya ketika sidang media selepas menghantar memorandum di Ibu Pejabat SPRM Selangor, hari ini.‎
Sebelum ini, bekas Menteri Kewangan Kedua, Datuk Seri Ahmad Husni Hanadzlah membangkitkan beberapa persoalan berhubung dana kewangan negara di Dewan Rakyat.

Dalam pada itu, Ezam memaklumkan bahawa apa yang lebih mengelirukan rakyat adalah apabila Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Paul Low Seng Kuan menyatakan bahawa siasatan berhubung isu tersebut telah selesai dan semua saksi diperlukan telah disoal.

"Dalam kenyataan Husni di Parlimen, beliau mengesahkan kepincangan berlaku apabila menyebut Kumpulan Wang Amanah Pencen (KWAP) telah memberikan dana pinjaman RM4 bilion secara sekali gus dan bukannya berperingkat sepertimana kebiasaan.

"Cara pembayaran ini jelas melanggar etika pengurusan kerajaan,"katanya.
Oleh sebab itu, Muhamad Ezam berkata, pihaknya turut menggesa agar SPRM menjalankan siasatan segera ke atas semua Ahli Lembaga Pengarah dan badan pengurusan KWAP.

Beliau berkata, walaupun Ketua Pegawai Eksekutif  KWAP menyatakan bahawa SRC International merupakan pembayar bertanggungjawab dan tidak pernah tertunggak setakat 3 tahun ini, namun tempoh pinjaman yang panjang perlu diambil kira dengan baki 7 tahun lagi.

"Semua kebimbangan ini menjadi lebih serius dengan kenyataan oleh Husni yang menyentuh persoalan yang sama.
"Hisbah Centre menyeru segenap lapisan masyarakat dan institusi sama ada politik, agama dan sebagainya untuk sama-sama memandang serius hal ini dan semua pihak terlibat perlu dihukum," katanya.

2 comments:

  1. Baadan tu kata dia tak cukup kaki tangan yg proffesional utk buat kerja.

    Ha5

    ReplyDelete
    Replies
    1. ASS..WR.WB.SAYA pak alresky TKI BRUNAY DARUSALAM INGIN BERTERIMA KASIH BANYAK KEPADA EYANG WORO MANGGOLO,YANG SUDAH MEMBANTU ORANG TUA SAYA KARNA SELAMA INI ORANG TUA SAYA SEDANG TERLILIT HUTANG YANG BANYAK,BERKAT BANTUAN AKI SEKARAN ORANG TUA SAYA SUDAH BISA MELUNASI SEMUA HUTAN2NYA,DAN SAWAH YANG DULUNYA SEMPAT DI GADAIKAN SEKARAN ALHAMDULILLAH SUDAH BISA DI TEBUS KEMBALI,ITU SEMUA ATAS BANTUAN EYANG WORO MANGGOLO MEMBERIKAN ANGKA RITUALNYA KEPADA KAMI DAN TIDAK DI SANGKA SANGKA TERNYATA BERHASIL,BAGI ANDA YANG INGIN DIBANTU SAMA SEPERTI KAMI SILAHKAN HUBUNGI NO HP EYANG WORO MANGGOLO (0823-9177-2208) JANGAN ANDA RAGU ANGKA RITUAL EYANG WORO MANGGOLO SELALU TEPAT DAN TERBUKTI INI BUKAN REKAYASA SAYA SUDAH MEMBUKTIKAN NYA TERIMAH KASIH


      NO HP EYANG WORO MANGGOLO (0823-9177-2208)


      BUTUH ANGKA GHOIB HASIL RTUAL EYANG WORO MANGGOLO
      angka;GHOIB: singapura

      angka;GHOIB: hongkong

      angka;GHOIB; malaysia

      angka;GHOIB; toto magnum

      angka”GHOIB; laos…

      angka”GHOIB; macau

      angka”GHOIB; sidney

      angka”GHOIB: vietnam

      angka”GHOIB: korea

      angka”GHOIB: brunei

      angka”GHOIB: china

      angka”GHOIB: thailand

      ANGKA TOGEL JITU 2D 3D 4D 5D 6D
      0823-9177-2208
      saya pak alresky posisi sekarang di malaysia
      bekerja sebagai BURU BANGUNAN gaji tidak seberapa

      Delete