Tuesday, November 15, 2016

Pemandu truk menangis ketika muatan buahnya dicuri warga

14/11/16

Sopir truk di China menangis saat muatan jeruknya dijarah warga
  ©2016 Merdeka.com
  Sungguh malang nasib pemandu truk pengangkut jeruk ini. Dia   mengalami kecelakaan di jalan tol sehingga seluruh muatannya tumpah ke jalan. Seakan itu belum cukup, penduduk setempat malah menjarah jeruk yang dia angkut dan tidak menolongnya sama sekali. Insiden ini terjadi di provinsi Jiangxi, China akhir minggu lalu.

Dilansir dari laman Shanghaiist,  14/11/16, pemandu truk yang tidak diketahui namanya itu baru saja menjalani hari pertamanya sebagai pemandu truk. Namun nahas, truk yang dipandunya kehilangan kawalan sehingga terbalik dan membuat semua jeruk angkutannya berhamburan.

Penduduk setempat yang tahu kejadian ini, segera datang ke lokasi untuk mengambil jeruk yang berserakan di jalan. Beberapa dari mereka bahkan sampai membawa karung untuk mengangkutnya.

Pemandu truk berusaha mati-matian untuk menyelamatkan jeruknya dari para penjarah. Sayangnya, dia malah diserang dan dihajar oleh penduduk setempat. Keadaan terkawal ketika polis  datang dan penjarah pun segera pergi dari tempat itu dengan membawa kantong penuh jeruk.

Pemandu yang tidak berdaya itu pun hanya  menangis, menyesali nasib sialnya di pinggir jalan.
"Ini adalah pengiriman jarak jauh pertama saya. Saya mengangkut jeruk dari provinsi Hunan," kata pemandu truk tersebut kepada wartawan sambil berurai air mata.

Sementara itu beberapa orang yang menyaksikan kejadian ini melalui video yang tersebar secara daring mengatakan bahwa para penjarah tersebut sungguh tak punya hati dan memalukan. 
Sumber:Merdeka.com

No comments:

Post a Comment