Monday, November 28, 2016

Video. Kedai Pizza Latih Rusa Kutub untuk Hantar Pesanan

28/11/16

Foto: Domino
Foto: Domino

TOKYO – Jaringan restoran pizza Domino di Jepun mencuba cara baru yang unik untuk menghantarkan pesanan kepada para pelanggan mereka pada Natal tahun ini. Domino melatih rusa kutub untuk dijadikan kurir penghantar pizza. 

Diwartakan Ubergizmo,  28/11/2016 , kereta luncur yang ditarik rusa berisi kotak-kotak pizza Domino akan menjadi sebuah pemandangan yang biasa disaksikan penduduk di kota-kota besar Jepun pada akhir tahun ini. Selain dikaitkan dengan suasana Natal, penggunaan rusa kutub ternyata juga mempermudah pengiriman pizza di melalui jalan bersalji.

Kereta-kereta luncur tersebut akan dilengkapi dengan pelacak GPS sehingga pelanggan dapat memantau berapa lama pesanan mereka akan tiba di rumah mereka. Pelanggan juga akan mengetahui pizza mereka dihantar dengan menggunakan rusa kutub dengan melihat ikon di pelacak GPS. 

Penggunaan cara baru yang unik untuk menghantar pizza ini bukan pertama kali dilakukan Domino. Sebelumnya, perusahaan dengan cawangan  di seluruh dunia itu mencuba penggunaan kapal nirawak atau drone untuk menghantar pesanan di New Zealand. 
Sumber:Youtube/ Okezone

No comments:

Post a Comment