Wednesday, November 9, 2016

Wanita Ini Ditangkap kerana Tolak Penumpang ke Rel Keretapi

 
Twitter/Independent- Dua personel polis New York menggiring seorang wanita yang disangka menolak seorang wanita lain ke rel keretapi bawah tanah.
 
NEW YORK   - Seorang wanita ditangkap Polis New York setelah menolak seorang wanita dari peron sebuah stesyen keretapi bawah tanah ke rel tepat ketika keretapi mendekati.

Akibatnya wanita itu mati ditempat kejadian kerana dihantam keretapi   di hadapan ratusan calon penumpang di stesyen keretapi bawah tanah Times Square yang sibuk.

Insiden itu terjadi ketika keretapi nombor 1 memasuki stesyen Times Square pada sekitar pukul 13.00 waktu setempat, Isnin (7/11/2016).

Saksi  yang melihat terus  melaporkan hal itu kepada polis  yang kemudian menangkap suspek. Sejauh ini, polis  belum mengidentifikasi suspek dan mangsa.

"Apa yang terjadi di sini sangat tragis," kata Joseph Fox, dari Polis New York kepada para jurnalis.

Polis  mengatakan, mangsa ketika itu sedang berdiri di peron ketika suspek yang mengenakan pakaian berwarna merah muda dan syal mendekati mangsa dan langsung menolaknya.

Dua jam setelah kejadian itu, pasukan  darurat bekerja untuk memindahkan jasad perempuan malang itu dari rel keretapi dan membuka kembali layanan keretapi sebelum jam sibuk malam hari tiba.

Polis New York ketika ini masih melakukan penyiasatan dan memeriksa kamera CCTV yang merakam kejadian tersebut.

Harian The Independent melaporkan, suspek adalah wanita berusia 30 tahun manakala mangsa adalah wanita berusia 49 tahun asal Queens.
 Sumber:KOMPAS.com

No comments:

Post a Comment