Friday, December 9, 2016

Ditinggal ibu 9 hari di rumah, bayi mati kelaparan

8/12/16

Ditinggal ibu berlibur 9 hari di rumah, balita tewas kelaparan
Dua bayi ditinggal ibunya berlibur. ©2016 Merdeka.com
 Bayi 23 bulan asal Ukrane ditemui meninggal kerana kelaparan setelah ditinggal di rumah sendirian tanpa makanan. Bayi bernama Daniil tersebut dibiarkan berada di rumah selama sembilan hari sementara sang ibu pergi berlibur dengan kekasihnya.

Beruntung, Anna, kakak Daniil berusia dua tahun lebih delapan bulan, yang juga ditinggalkan oleh ibunya berhasil bertahan hidup meski sudah di ambang kematian.

Metro.co.uk, Khamis (8/12) melaporkan, sang ibu, Vladislava Podchapko (20) pulang ke rumah usai liburan dan menemui putranya sudah tak bernyawa. Dia kemudian dibekuk oleh polis . Kepada polis Podchapko beralasan tidak tahu jika perbuatannya dapat menyebabkan kematian.
"Saya tidak tahu bahwa anak saya akan mati (kerana ditinggal)," kata Podchapko kepada petugas  polis 

Akibat perbuatannya, Podchapko didakwa hukuman penjara delapan tahun penjara atas tuduhan dengan sengaja menelantarkan anak-anak.
Sementara itu, para pengguna sosial media yang tahu kes ini menuntut agar Podchapko dihukum mati. Perbuatan Podchapko yang dengan tega mengabaikan anak-anaknya dinilai terlalu menjijikkan dan tidak manusiawi.
Sumber: Merdeka.com 

No comments:

Post a Comment