Friday, January 13, 2017

Kerana hendakkan nuget kawannya kanak-kanak ini todong pistol

13/1/17

Lantaran ingin nuget ayam, bocah AS todong temannya pakai pistol
ilustrasi nuget ayam. ©2017 Merdeka.com
 Kanak-kanak12 tahun asal New York, Amerika Syarikat menodong teman sekelasnya dengan pistol  kerana menginginkan chicken nuget milik temannya itu.

Polis New York (NYPD) menjelaskan awal mula kejadian tersebut.
Seperti dilansir dari Telegraph, Jumaat (13/1), kanak-kanak ini awalnya melihat temannya masuk restoran segera McDonald's di Harlem pada Selasa lalu. Dia meminta temannya itu memberi satu dari nuget ayam yang dibeli.
Ketika temannya mengabaikan dan meninggalkan kanak-kanak ini, polis menyebutkan, dia mengikuti temannya sampai ke stesyen keretapi bawah tanah.

"Di stesyen bawah tanah itu lah dia menodongkan pistol ke kepala temannya sambil terus meminta nuggetnya," kata NYPD.
Melihat dirinya ditodong, gadis itu menepis pistol jauh-jauh dan berteriak pada temannya agar meninggalkan dia sendirian.

Gadis 13 tahun yang ditodong kanak-kanak tersebut, segera setelah berkata seperti itu langsung naik ke dalam kereta. Dia juga melihat kanak-kanak  lelaki  yang menodongnya malah memperlihatkan pistolnya pada anak lainnya.

Insiden ini   sampai di tangan polis  setelah keesokan harinya gadis itu memberitahukan kejadian yang dialaminya pada guru di sekolah. Dan kanak-kanak penodong yang tidak disebutkan namanya itu kemudian ditangkap polis  kerana ketahuan merompak.

Namun, poli  menyebutkan tidak menemui pistol seperti yang diceritakan gadis 13 tahun tersebut.
Sumber: Merdeka.com

No comments:

Post a Comment