Sunday, February 19, 2017

Beginilah jadinya jika bapa yang mengasuh anak - Video

19/2/17


Adam Ballard Bersama Bayinya, Miles Ballard. (Foto: Viral Videos)
Adam Ballard Bersama Bayinya, Miles Ballard. (Foto: Viral Videos)





DALAM urusan mengurus anak memang ibulah juaranya. Namun, kadang kala terdapat situasi yang memaksa seorang ayah untuk menjaga anak mereka sendirian tanpa didampingi isterinya. 

Jika sang anak telah cukup besar, tentu saja seorang ayah tidak akan kerepotan. Tetapi berbeda cerita ketika seorang ayah harus menjaga anaknya yang masih bayi atau bayi.

Tak jarang mereka harus kerepotan dalam urusan memberi susu atau menggantikan lampin bayinya. Belum lagi jika si bayi menangis kuat, para ayah biasanya akan kebingungan untuk menenangkan anaknya.
Tapi tidak dengan lelaki satu ini. 

Seorang ayah bernama Adam Ballard terpaksa mengurus bayi lelakinya, Miles, sendirian. Namun Adam punya cara unik untuk menjaga Miles tetap ceria dan tidak menangis. Ia dengan sengaja membuat Miles yang baru berusia beberapa bulan menari diiringi lagu Michael Jackson berjudul 'Beat It'. 

Adam dengan sengaja merekam ulah isengnya tersebut dengan kamera video. Adam yang menggendong bayinya di depan menempatkan kaki Miles di atas meja. Setelah muzik dimainkan, Adam lalu menggerakkan kaki dan tangan putranya mengikuti irama muzik layaknya sedang menari.

Aksi lucu tersebut terabadikan dalam video berdurasi 3 minit 48 detik. Bahkan dalam pertengahan video, Adam membuat bayinya tersebut menarikan gaya khas Michael Jackson 'Moon Walk' atau teknik dansa berjalan mundur. Ia sesekali tampak gemas saat menggerakan tubuh Miles. Sedangkan Miles sendiri tampak santai dengan apa yang dilakukan sang ayah.


Rakaman tersebut viral setelah Adam mengunggah videonya ke akaun Youtube dan ke akaun Facebook pribadinya.
Di Youtube, video Adam telah ditonton lebih dari 400 ribu orang dan mendapat 4,707 likes. Sementara di Facebook, video Adam telah ditonton lebih dari 1 juta kali. 

"Di rumah sendirian dengan putraku, Miles. Kami menemukan cara kreatif untuk menghabiskan waktu," tulis adam dalam keterangan videonya sebagaimana dikutip dari Viral Videos, Jumaat (17/2/2017).
Aksi sepasang anak dan ayah tersebut mendapatkan respons positif dari para netizen. 

"Imao! Dude, ini terlalu lucu. Ini membuatku tertawa. Terima kasih," tulis salah satu netizen.
"Michael Jackson akhirnya bereinkarnasi seperti yang dia inginkan, yaitu menjadi putih," ujar netizen lain. (rav)
 Sumber: YouTube/Adam Ballard 

1 comment:

  1. Ass.. Salam kenal dan salam sejahtera bagi temen smua.. Jgn mudah prcaya dari komentar orang, jujur sye nak udah kena tipu 2kli pada orang yg tak sye kenal. Baru kali ini sye merasakan kemenangan dlam pusingan nombor 6D kedai TOTO. Bila anda nak btuh nombor 4D/6D untuk kedai SPORT TOTO, MAGNUM, KL, sila nak waps +6282346667564 / 082346667564 atas nme ABAH WIRANG..


    Salam anak rantau..
    Johor dan sekitarNy


    ReplyDelete