Sunday, March 19, 2017

Terbongkar! Kisah Asmara Siti Aisyah di Tengah Rumitnya Pembunuhan Kim Jong-nam

19/3/17

Ri Ji-u atau James (kiri) dan Siti Aisyah (kanan). (Foto: Facebook/Reuters)
Ri Ji-u atau James (kiri) dan Siti Aisyah (kanan). (Foto: Facebook/Reuters)

KUALA LUMPUR – Nasib Siti Aisyah (25), warga negara Indonesia (WNI) yang dipercayai terlibat pembunuhan Kim Jong-nam, belum jelas hingga sekarang. Apakah dia membunuh secara sedar atau seseorang memerang nya, semua masih misteri.

Meski begitu, awan kelabu perlahan-lahan tersingkap juga. Dalam penelusuran Channel News Asia, Ahad (19/3/2017), terbongkar modus operandi seorang lelaki Korea Utara dalam mendekati Siti Aisyah.

Lelaki yang dimaksud adalah James atau Ri Ji-u (30). Sebelumnya, polis  Malaysia pernah memunculkan wajah dan namanya sebagai salah seorang warga Korea Utara yang dipercayai terlibat pembunuhan Kim Jong-nam. Wajahnya juga terakam CCTV Lapangan Terbang Kuala Lumpur pada hari kematian abang   tiri Presiden Korea Utara, Kim Jong-un pada 13 Februari 2017.

Awal kisah pertemuan keduanya bermula di sebuah bar mewah di jantung kota Kuala Lumpur, tempat Siti Aisyah bekerja. Lokasi Beach Club ini sangat dekat dengan Menara Kembar Petronas yang terkenal.

Di sanalah, perempuan yang dikenal pemalu itu berkenalan dengan James. Pertemuan demi pertemuan mendekatkan dua orang yang sedikit boleh berbahasa Inggeris tersebut. Apalagi James sering menawarkan Siti Aisyah shooting untuk acara jahil. Kepada Siti, dia bilang acara tersebut akan tayang di stesyen televisyen Korea Utara.

Lebih dari 10 kali Siti terlibat dalam projek filem reality show James. Mulai dari mall, stesyen keretapi hingga hotel, pernah didatangi Siti untuk shooting mengerjakan orang. Bayarannya antara USD100 sampai USD150 , sekali shooting.
Sumber: Okezone

No comments:

Post a Comment