Thursday, June 22, 2017

Gadis Diperkosa di ICU, Hospital diserbu

  22/06/2017
Salah seorang warga yang marah menginjak-injak seorang polis ketika   menyerbu Rumah Sskit Jagriti di kota Kanpur, India setelah berita pemerkosaan seorang gadis di ruang ICU di rumah Sakit Jagriti di kota Kanpur, Uttar Pradesh, India

Aksi kekerasan ini pecah setelah tersebar berita seorang remaja perempuan bernama Akansha, yang diyakini berusia 17 atau 18 tahun, diperkosa di ruang ICU rumah sakit itu.
Akansha dilarikan ke rumah sakit itu setelah jatuh pengsan ketika sedang menghadiri sebuah pesta di kota itu.
Akansha mendakwa dia dibius lalu diperkosa oleh seorang lelaki yang adalah asisten jururawat saat masih berada di ruang ICU.

"Setelah saya dibawa ke ruang ICU, ibu saya mengganti pakaian saya. Malam itu, lelaki tersebut muncul dan mengatakan harus mengganti pakaian saya kerana basah," ujar Akansha.
"Saya memintanya untuk memanggil jururawat perempuan atau ibu saya tetapi dia menolak," tambah Akansha.

Lelaki tersebut, lanjut Akansha, mengatakan, malam itu sudah tak ada jururawat bertugas sementara ibu gadis itu sudah kembali ke pesta dan sang ayah sedang membeli ubat.

"Lalu dia membawa saya ke kamar mandi dan mengatakan tak perlu malu di depannya," ujar gadis tersebut.
Akhirnya, Akansha terpaksa mengganti pakaiannya di depan lelaki itu. Dia kemudian meminta Akansha juga melepas pakaian atasnya.
"Dia lalu mencuba melepaskan pakaian saya. Seketika saya mencuba lari ke tempat tidur dan dia kemudian lari," lanjut Akansha.

Ternyata, lelaki itu kemudian kembali ke ruang ICU dan menyuntik Akansha hingga gadis itu tertidur.
"Dia mengambil kesempatan di saat saya tertidur. Saya dapat merasakan ada sesuatu tetapi tak boleh berbuat apa-apa kerana di bawah pengaruh ubat bius," ujar dia.

Sementara itu, ayah Akansha, yang tak disebutkan namanya oleh media setempat, mengatakan, dia dicegah untuk menjenguk puterinya.
"Di pagi hari saya memaksa masuk ke ruang ICU dan saya melihat kondisi pakaian anak saya dan segera sedar ada sesuatu yang tak beres," ujar lelaki itu.

"Saya bangunkan Akansha dan dia langsung menangis dan menceritakan kejadian yang menimpanya," ujar dia.
Sejauh ini belum diperoleh berita apakah polis  sudah melakukan investigasi. Sedangkan identiti dan keberadaan tersangka juga belum diketahui.
sumber: Kompas.com

No comments:

Post a Comment