Thursday, July 20, 2017

Bayi Baru Lahir Ini Meninggal kerana Dicium

19/7/17

Foto Nicole dan Shane Sifrit dengan buah hatinya (Foto: Wtvr.com)
Foto Nicole dan Shane Sifrit dengan buah hatinya (Foto: Wtvr.com)

DES MOINES – Seorang bayi yang baru lahir di Amerika Syarikat didakwa meninggal dunia kerana ciuman. Orangtua bayi tersebut menyatakan bahwa ciuman telah menyebabkan puteri mereka terserang virus meningitis.
“Puteri kami Mariana Reese Sifrit meraih sayap malaikatnya pada pukul 08.41 pagi di tangan ayah dan ibunya yang berada tepat di sampingnya. Ia sekarang tidak lagi menderita dan berada bersama Tuhan,” tulis ibu bayi itu, Nicole Sifrit, di Facebook pada Selasa 18 Julai 2017, sebagaimana dikutip dari UPI, Rabu (19/7/2017).

Media setempat mewartakan, Marianna lahir pada 1 Julai 2017 di rumah sakit Blank Children Hospital yang berlokasi di Kota Des Moines, Iowa. Namun seminggu kemudian, ia kembali dirawat ke rumah sakit kerana terserang penyakit. 

Setelah diperiksa, doktor mendiagnosa bayi kecil itu terkena virus herpes simpleks. Orangtua Marianna menduga penyebabnya adalah ciuman dari teman atau saudara mereka yang terinfeksi virus Meningitus HSV1.
“Jangan biarkan siapa pun menciumi bayi anda. Puteri kami memperjuangkan hidupnya menggunakan alat bantuan setelah ia dinyatakan 100% sihat (usai ia lahir). Ini pasti mimpi paling buruk yang pernah saya alami,” tulis Nicole di Facebook. 

Hal yang serupa juga disampaikan oleh ayah bayi kecil tersebut, Shane Sifrit. “Saya selalu berfikir hal seperti ini terjadi dan ini memalukan (kerana) tidak menyangka hal itu akan terjadi pada saya. Saya sama sekali tidak bersedia,” ujar Shane.

No comments:

Post a Comment