Friday, July 14, 2017

Malang sungguh pemandu ini. Ditimpa 'Hujan' Belut

15/7/17


  Sebuah mobil dihujani belut di AS. (Foto: Sky News)
Sebuah kereta   dihujani belut di AS. (Foto: Sky News)




OREGON - Nasib sial memang tidak dapat ditebak dan boleh datang bila-bila saja serta di mana saja. Seperti yang dialami oleh seorang pemandu di Oregon, Amerika Syarikat    ini. Pemandu sebuah kereta jenis sedan itu diguyur ratusan atau mungkin bahkan ribuan belut ketika memandu. 

Nasib sial yang dialami pemandu itu bermula ketika sebuah truk mengalami kemalangan. Truk tersebut diketahui mengangkut sebanyak 13 kontainer yang berisi belut dengan total 3,402 kilogram (kg). Nahasnya, truk tersebut terguling menyebabkan ribuan kilo belut menghujani sebuah sedan hingga rosak teruk.
The eels transformed the highway into a slip road. Pic: Depoe Bay Fire District
Belut padati jalanan di Oregon. (Foto: Sky News)
Insiden yang terjadi di Salvatore Tragale, setidaknya melibatkan lima kenderaan. Melansir Sky News, Jumaat (14/7/2017), tidak ada yang terluka dalam kecelakaan tersebut. Pemandu kereta sedan dan beberapa pemandu lain yang terdampak dilaporkan hanya mengalami cedera ringan. 

Akibat insiden tersebut, jalan raya terpaksa ditutup untuk sementara kerana dibanjiri belut dan membuat permukaan aspal licin. Polis  bersama anggota pemadam kebakaran kemudian membersihkan jalan dari belut-belut tersebut dengan alat berat seperti buldoser. Jalan baru akan dibuka kembali setelah proses pembersihan selesai.

No comments:

Post a Comment