Sunday, August 6, 2017

Kejamnya ayah ! Lelaki Bakar Bayinya kerana Terlahir sebagai Perempuan

 6/8/17

Ads by AdAsia
Error setting up player:
Invalid license key
Learn More
Ilustrasi. Ayah membakar putrinya hidup-hidup. (Foto: Tribune.com.pk)
Gambar hiasan

DHAKA –  Hanya kerana sangat menginginkan bayi laki-laki, dia membakar hidup-hidup bayi perempuannya yang baru berusia sembilan bulan. Insiden ini terjadi di Desa Pakunda di Sonargaon,  Dhaka, Bangladesh

Jahirul Islam bertengkar hebat dengan isterinya hari itu. Dia melampiaskan kemarahan dengan masuk ke kamar dan menuangkan minyak ke sekujur tubuh bayi malang tersebut.

Melansir Prothom Alo, Sabtu (6/8/2017), ketika api membakar anaknya, isteri Jahirul, Kulsum bergegas menyelamatkan. Sang ibu berhasil memadamkan api, tetapi luka bakarnya terlanjur parah. Janatul dikejarkan ke rumah sakit di Dhaka. Tapi dalam hitungan hari, Jahirul membawa pulang anaknya.


Lelaki yang bekerja sebagai petugas elektrik itu meyakinkan akan memberikan pengubatan herbal untuk merawat luka terbakar Janatul. Namun pada hari kelima setelah kejadian, yakni pada Khamis 3 Ogos sekira pukul 02.00, Janatul menghembuskan nafas terakhirnya.


Kes ini dilaporkan nenek dari pihak ibu korban, Sazia Begum kepada polis.    Inspektor Sheikh Mafizul Islam dari balai polis  Sonargaon mengatakan ketika ini, bayi tersebut sudah disita dari rumahnya dan jasadnya dikirim ke Rumah Sakit Umum Narayanganj untuk dibedah siasat. Selama penyiasatan berlangsung, polis juga sedang memburu Jahirul dan keluarganya yang telah melarikan diri.


Kulsum Begum menyebut suaminya sebagai penagih dan penyeksa. Ia berharap polis segera menangkapnya dan memastikan keadilan ditegakkan atas pembunuhan puterinya.

No comments:

Post a Comment