Thursday, August 17, 2017

Tengah mengajar, guru ini dibakar rakan perniagaa di depan muridnya

17/8/17

 
 police line. shutterstock
 Seorang guru di Shambaiahnapalya, Magadi Taluk, India, mengalami peristiwa sangat menyedihkan ketika sedang mengajar. Dia diserang oleh rakan perniagaannya dengan cara disiram minyak tanah dan dibakar di depan para muridnya.

Menurut keterangan salah seorang pelajar, insiden tersebut terjadi tiba-tiba. Awalnya,   guru itu dan pelaku bertengkar, namun tak disangka-sangka dia malah bertindak di luar batas wajar.

"Sekitar jam 2 petang, seorang lelaki  memasuki kelas dan menengking guru kami. Mereka sempat bertengkar sebentar lalu guru kami memintanya untuk meninggalkan ruangan," kata pelajar tersebut, seperti dilansir dari laman India Times, Khamis (17/8).

"Tiba-tiba dia membuka botol dan menuangkan cairan ke tubuh guru kami. Dia menyalakan pemetik api dan membakarnya. Kami tidak berdaya dan hanya boleh menjerit," tambahnya.

Setelah melakukan aksinya, penyerang meninggalkan lokasi dan barulah murid-murid yang sedang ketakutan keluar dari kelas untuk mencari bantuan.

Guru yang diidentifikasi bernama Sunanda itu mengalami luka terbakar yang sangat parah. Sebanyak 50 peratus bahagian tubuhnya terkena jilatan api. Dia segera dibawa ke rumah sakit swasta untuk menerima  rawatan.

Sementara itu, polis  segera melakukan pencarian terhadap pelaku penyerangan yang bernama Renukaradhya. Dia merupakan rakan perniagaan guru yang mengajar di Ilmu Pengetahuan Sosial untuk tahun 5 sekolah rendah itu
 Sumber:Merdeka.com 

No comments:

Post a Comment