Friday, November 17, 2017

Setelah 20 tahun baru jumpa keretanya kerana lupa tempat pakir

17/11/17

Ilustrasi Mobil Tua (Charlie Cars via The Independent)
Gambar hiasan   (Charlie Cars via The Independent)

FRANKFURT   - Lupa kedudukan kereta atau motor di tempat parkir mungkin sering menimpa ramai orang.
Namun, lupa yang ekstrem membuat seorang lelaki mengira keretanya telah dicuri. Dia memutuskan untuk buat laporan polis

20 tahun kemudian, pihak berwajib kota Frankfurt menemui fakta bahwa lelaki tersebut hanya lupa dimana dia memarkirkan keretanya.
Dilansir dari The Independent, Khamis (16/11/2017), ternyata, kereta milik lelaki berusia 76 tahun itu ditemui di sebuah garasi, di bangunan industri tua yang akan dirobohkan.

Polis  menyiasat pemilik kereta tersebut setelah satu laporan menyebutkan ada kereta  terparkir di industri tua yang akan diruntuhkan.

Menurut akhbar regional Jerman, Augsberger Allgemein, polis memutuskan untuk mempertemukan lelaki itu dengan keretanya. Namun, kereta tersebut tidak dapat berfungsi dan harus dibuang.
Insiden yang sama pernah juga terjadi di Jerman, ketika seorang lelaki dipertemukan kembali dengan keretanya setelah dua tahun berada di tempat parkir.

Lelaki itu juga lupa di mana dia memarkirkan kenderaanya. Kemudian, dia membuat laporan  polis  dan keretanya ditemui sejauh 4 km dari tempat dia mengira telah memarkirnya.

Di dalam kereta itu, terdapat wang tunai senilai 40,000 euro  yang terletak di bagasi, bersama sejumlah perlengkapan bernilai 50.000 euro.

Awal tahun ini, seorang lelaki asal Skotland  juga kehilangan keretanya setelah menghadiri satu pertunjukan di Manchester.
Dia telah mencarinya selama 5 hari, sebelum akhirnya menyerah. Dia juga menghubungi dewan dan berbagai perusahaan untuk melacak keberadaan kenderaan tersebut.

Lelaki itu kemudian buat laporan polis  atas dugaan pencurian keretanya, Namun, 6 bulan kemudian, dia menemui keretanya   di lokasi parkir, tepat di mana dia meninggalkannya.
Denda parkir selama 6 bulan tersebut diperkirakan mencapai 5,000 poundsterling 
 Sumber:KOMPAS.com

No comments:

Post a Comment