Friday, January 19, 2018

Ingin sekolah tutup lebih awal, murid tahun enam tikam murid tahun satu

19/1/18

https: img-k.okeinfo.net content 2018 01 18 18 1847030 ingin-sekolah-tutup-lebih-awal-bocah-sd-tikam-adik-kelasnya-yhu1DYnYkw.png
UTTAR PRADESH - Seorang gadis berusia 12 tahun menikam seorang murid tahun satu di tandas sekolah. Insiden tersebut terjadi di kota Lucknow, India utara, di negara   Uttar Pradesh. 

Suspek, seorang murid tahun enam, menikam kanak-kanak lelaki di dada dan perut kerana dia ingin sekolah tutup lebih awal, agar pulang lebih cepat. Murid   tahun satu itu ditemukan  bersimbah darah oleh pihak sekolah, yang kemudian membawanya ke rumah sakit.

Seperti yang dikutip dari IBT, mangsa sekarang berjuang untuk hidupnya di pusat trauma Universiti Medis George George (KGMU) di kota tersebut.
Laporan media tempatan menyatakan, kejadian mengerikan tersebut terjadi pada Selasa, 16 Januari 2018, di Brightland Inter College School ketika murid perempuan tersebut dipercayai memanggil mangsa, dengan mengaku atas perintah seorang guru.

"Dia membawa saya ke kamar mandi dan menampar saya, lalu dia menyerang saya dengan benda tajam," kata kanak-kanak lelaki itu kepada polis .
Dia menambahkan bahwa ketika dia bertanya kepadanya "mengapa dia memukul  saya, dia berkata: 'Saya ingin sekolah mengumumkan penutupan awal hari ini'. 

Jabatan pendidikan setempat telah memperingati sekolah tersebut, kerana tak langsung melaporkan kejadian mengerikan itu lebih awal.
Polis  telah memulai penyiasatan mereka dan juga menyoal terdakwa, yang dikenali oleh mangsa dengan bantuan sebuah foto. 

Kes ini jadi pengingatan kejadian brutal pembunuhan Pradyuman Thakur yang terjadi pada bulan September 2017 di kota Gurugram, India utara. Tenggorokan murid berusia tujuh tahun robek dan korban tergeletak di dalam tandas sekolah.
Dua bulan setelah insiden mengejutkan tersebut, seorang siswa kelas 2 dari sekolah yang sama ditangkap kerana pembunuhan tersebut sebab dia ingin menunda pemeriksaan.

No comments:

Post a Comment