Thursday, February 22, 2018

Suspek Pengedar Dadah Tidak Buang Air Besar 34 Hari

21/2/18

Ilustrasi toilet bersih
Gambar hiasanThinkstock)
ESSEX   - Seorang  suspek pengedar dadah di GB  berhasil memecahkan rekod dengan tidak tidak buang air besar selama 34 hari sejak ditahan.

Lemarr Chambers (24) ditahan pada 17 Januari lalu dengan tuduhan kepemilikan dadah terlarang kelas A dan berniat mengedarkannya. Namun ketika ditahan polis  tidak menemui barang bukti.

Polis   yakin , suspek telah menelan barang bukti sesaat sebelum ditahan di Harlow, Essex. Kini polis  menunggunya mengeluarkan barang bukti tersebut.
Tetapi hingga memasuki bulan kedua penahanan, belum ada tanda-tanda tersangka akan buang air besar.

Dilansir The Sun, aksi mogok buang air besar yang dilakukan Chambers bahkan telah memecahkan rekod berada dalam penahanan polis  tanpa buang air yang sebelumnya hanya bertahan 24 hari.

Pengadilan Kehakiman Chelmsford telah  bersetuju perpanjangkan reman untuk keenam kalinya bagi Chambers.
Kerana polis  belum mendapatkan barang bukti yang diperlukan, mereka masih akan menahan Chambers hingga Jumaat mendatang.
Jaksa Kathy Wilson mengatakan, suspek sudah tidak buang air besar hingga 33 hari dan sempat dibawa ke rumah sakit untuk diperiksa.

Namun mereka tetap tidak boleh mendapatkan barang bukti yang dimaksud.
Selama dalam tahanan, supek diketahui hanya memakan makanan ringan. Namun beberapa hari terakhir dia menggantinya dengan buah dan sayuran.

Pakar Gastroenterologi, Tris Macnair mengatakan ada risiko kecil tersangka mengalami pembengkakan usus dan pecah, namun diharapkan tubuh akan mengosongkannya sebelum hal itu terjadi.
"Saya kagum dia dapat bertahan begitu lama, dan kini tidak ada cara lain selain menunggu," kata Macnair

2 comments:

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete