Wednesday, June 13, 2018

Baru langkah selangkah keluar rumah, tiba-tiba lelaki ini jatuh dari ketinggian 2 meter, sebabnya...

Baru Selangkah Keluar Rumah, Pria Ini Jatuh dari Ketinggian 2 Meter, Ada yang Hilang di Depan Pintu
Kolase
Antonio Silva dan rumahnya 
  Seorang lelaki dari Detroit bernama Antonio Silva 22 tahun ,  mengalami peristiwa yang cukup konyol sekaligus meresahkan.
Ketika itu ia baru saja bangun dan melangkah keluar dari pintu depan rumahnya untuk merokok di pagi hari.

Sayangnya baru satu langkah keluar dari pintu, dia terjatuh di atas gundukan lumpur.
Ia sedar sepenuhnya ada yang salah kerana ia hafal setiap sudut ruangan rumahnya dan seharusnya ada beranda di tempat ia biasa merokok tersebut.

Geli hati juga dengan kejadian yang dialami Antonio.
Ya, bukannya kehilangan televisyen atau kereta, Antonio malah kecolongan beranda rumah!
Gara-gara berandanya hilang, Antonio terus terjatuh dari ketinggian dua meter dari pintunya.
Antonio, yang tinggal di Southwest Detroit, memposting foto konyol dari pintu depannya yang tidak memiliki beranda.
Ia mengatakan:
"Saya membuka pintu dan jatuh, kalian jangan pergi ke Detroit."
Berbicara kepada UNILAD, Antonio mengatakan:
"Saya sudah tinggal di rumah itu selama dua bulan."
"Tetapi sekarang tidak lagi di sana kerana teras saya yang hilang dicuri dua minggu lalu pada 25 Mei."

"Semua terjadi ketika ketika saya bangun di pagi hari untuk merokok."
"Saya membuka pintu dan jatuh sampai mengucapkan kata-kata kasar."
"Padahal ketika itu saya baru mengambil satu langkah dan kemudian diri saya berbaring di tanah di mana seharusnya ada beranda."
"Saya tidak yakin siapa yang mengambilnya."

"Tetapi saya menduga itu adalah mantan pacar gila saya yang mencuri beranda saya kerana saya mengadakan pesta rumah pada Jumaat malam itu dan dia tidak diundang."
"Saya tidak pernah merasa begitu bingung dengan hidup sebelum peristiwa ini."
"Sekarang saya boleh tertawa dan merasakan lebam."
Unggahan Antonio Silva
Unggahan Antonio Silva (Facebook)
Sayangnya Antonio belum menemui siapa yang mencuri beranda.
Ia belum tinggal di sana untuk sementara waktu kerana jelas, ia tidak boleh masuk tanpa beranda.

Antonio hanya boleh berharap si pencuri mendapatkan balasannya.
Ia melanjutkan:
"Saya fikir saya akan membagikan pengalaman ini ke Facebook untuk melihat reaksi semua orang."
"Saya tidak berfikir itu akan menjadi viral tapi ternyata semua orang mengira itu lucu."

"Saya menerima banyak DM, bahkan ada reporter yang memberi tahu saya betapa menghiburnya unggahan saya bagi mereka."
"Teman-teman dan keluarga saya terkejut kerana mereka tidak mempercayai saya sampai mereka melihat unggahan tersebut."

"Saya sebenarnya pernah kehilangan beberapa benda sebelum peristiwa ini, tetapi tidak dengan beranda saya."
"Siapa yang tega melakukan itu?"
"Saya fikir boleh jadi itu ulah mantan saya kerana dia menguntit saya dan mencuba untuk melawan setiap gadis yang saya ajak bicara."

"Saya yakin dia tahu ada wanita lain di rumah saya malam itu."
"Tapi siapa yang tahu kebenarannya?"
"Semua orang boleh melakukan pencurian ini."
"Ketika saya mencuba bertanya pada mantan saya, dia menjawab dengan mengatakan 'KAMU TERDENGAR BODOH, SIAPA YANG MAU MENCURI BERANDA'."

Unggahan Facebook Antonio mendapatkan lebih dari 6 ribu likes dan dibagikan sebanyak 30 ribu kali.
Banyak orang yang tidak percaya dan terkejut sambil memberitahu orang-orang terdekatnya.
Antonio Silva
Antonio Silva (UNILAD)
disunting dari Tribune

No comments:

Post a Comment