Friday, July 29, 2011

Subhanallah , Saat Bercinta, Tubuh 2 Pepatung Ini Membentuk Hati


CHELYABINSK, Dailymail, 29, Julai - Gambar tersebut menunjukkan dua ekor pepatung yang sedang bercinta dengan kedudukan tubuh menyerupai bentuk hati.

Adalah Chelyapin Dmitry, 46, seorang fotografer amatur yang beruntung sempat merakamkan momen tersebut.

Ketika itu, Dmitry sedang berkelah bersama keluarganya di pinggir danau di Chelyabinsk, Rusia.

Dari sudut matanya, dia tertegun melihat pasangan Haiwan yang menciptakan tanda universal cinta.

Dmitry terus mengambil kamera dan merakamkan momen yang luar biasa itu. Padahal, ketika fenomena itu terjadi Dmitry sedang makan.

Hasil rakaman Dmitry dengan sempurna menangkap bentuk hati yang dari gabungan sepasang tubuh pepatung yang sedang bercinta yang masing-masing berwarna biru cerah dan pasangannya yang berwarna hijau kecokelatan, di bawah sinar matahari di musim panas.

"Hari itu adalah hari yang panas. Maka itu saya dan keluarga memilih berkumpul dan beristirahat di pinggir danau. Saya melihat pepatung dari sudut mata saya dan saya tertawa," kata Dmitry.


"Saya terkejut melihat mereka membuat bentuk hati, ini adalah bukan hal yang biasa. Saya pikir mungkin ini cara mereka menunjukkan cintanya dan mengungkapkan betapa cinta seperti lingkaran yang tidak pernah ada akhirnya," kata Dmitry.

"Tapi segala sesuatu dalam hidup terjadi kerana suatu alasan, saya percaya itu adalah tanda bahawa cinta di ada di mana-mana," sambungnya.

Dmitry pun menamakan hasil rakaman gambarnya sebagai Yin dan Yang pepatung, setelah menghabiskan 20 minit menonton dan memotret mereka.

"Alam ini memang dipenuhi cinta kasih, dan gambar yang saya dapat menunjukan hal tersebut," tambahnya .okezone.com

No comments:

Post a Comment